|
| کد مطلب: ۹۸۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد

توضیح‌ آمریکا درباره چرایی تمدید معافیت‌های تحریمی صدا و سیما/ ما مناقع خودمان را دنبال می کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به سوالی درباره دلیل تمدید معافیت سازمان صداوسیما از تحریم‌های ایران پاسخ داد.

توضیح‌ آمریکا درباره چرایی تمدید معافیت‌های تحریمی صدا و سیما/ ما مناقع خودمان را دنبال می کنیم
منبع: خبر آنلاین |

ند پرایس،در پاسخ به این سوال که آیا گزارش‌ها درباره معافیت‌های تحریمی اعمال شده از سوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا برای صدا و سیمای ایران را تایید می‌کند یا نه، گفت: این معافیت از سال ۲۰۱۴ و بی‌وقفه توسط دولت قبلی آمریکا تمدید شده است. این معافیت در سال‌های اخیر، نزدیک به ۲۰ بار، ۱۸ بار حدودا تمدید شده است. ما به صورت دوره‌ای این معافیت را بررسی می‌کنیم تا امکان خدمات پخش ماهواره‌ای برای صدا و سیما تحت حمایت سازمان بین‌المللی ارتباطات ماهواره‌ای فراهم شود.

پرایس با مطرح کردن ادعاهایی درباره فعالیت‌های صدا و سیما گفت: ما همچنان نکران نقش صدا و سیما در سانسور دسترسی مردم به اطلاعات و نقش آن در نقش حقوق بشر هستیم. در حالی که این معافیت جزئی امکان ارائه خدمات ماهواره‌ای به صدا و سیما را فراهم می‌کند، خود این سازمان و ریاست آن تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند، که از جمله دلایل آن، نقش داشتن در سانسور و نقض حقوق بشر است.

او با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه مقامات صدا و سیما گفت که ما از هر ابزاری که در اختیارمان باشد برای پاسخگو کردن مقامات ایران به دلیل آن چه نقش داشتن در نقض حقوق بشر و سانسور می‌خواند، انجام خواهیم داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تمدید این معافیت از سوی دولت پیشین آمریکا دلیل کافی برای تکرار این کار از سوی دولت بایدن نیست و آیا فعالیت‌های صدا و سیما مبنای کافی برای تمدید نکردن این معافیت نیست، گفت: این‌ها شرایط ضمنی هستند که ما هر بار موقع تمدید این معافیت آن‌ها را بررسی می‌کنیم. ما در نهایت کاری را می‌کنیم که در راستای منافعمان و در نهایت، کاری که از نظرمان موثرترین کار برای پیشبرد خواسته‌های مردم ایران باشد. نظر ما هدف قرار دادن مداوم و دقیق مقامات ارشد[با تحریم‌ها] بوده است، از جمله در ماه‌های اخیر و سال گذشته که مقامات ارشد صدا و سیما را تحریم کردیم. ما از یک طرف آن‌ها را پاسخگو می‌کنیم و از طرف دیگر منافع خودمان را پیگیری کرده و به پیشبرد خواسته‌های مردم ایران کمک می‌کنیم.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین