|
| کد مطلب: ۹۸۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی:غنی سازی 84درصدی نداشته ایم/ غربی ها شانتاژ سیاسی می کنند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پرس تی وی گفت: غربی‌ها به وعده‌های خود درباره برنامه هسته‌ای ایران هرگز عمل نکردند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی:غنی سازی 84درصدی نداشته ایم/ غربی ها شانتاژ سیاسی می کنند

بخشهایی از مصاحبه  بهروز کمالوندی را می خوانید:

* آنچه بلومبرگ در باره غنی سازی84درصدی گفته غلط است ،این غنی سازی نبود بلکه بخشی از اتم بود که حتی نمی‌توان آن را در زیر میکروسکوپ مشاهده کرد.

*  اخیرا آژانس مدعی شده است ما وضعیت زیرساخت‌ها برای غنی سازی را در تاسیسات فردو تغییر داده ایم تا غنی سازی ۶۰ درصد را انجام دهیم. آژانس اعلام کرده است ما این موضوع را اعلام نکرده ایم. ما به آژانس پاسخ داده ایم و اعلام کرده ایم که زیرساخت‌های غنی سازی را تغییر نداده ایم.

*آژانس بین المللی انرژی اتمی در ابتدا و زمانی که برای بازدید آمد موارد زیادی بازدید انجام داد. آن‌ها اعلام کردند تغییراتی در زیرساخت‌ها انجام شده است. اما باید بگویم که زیرساخت‌ها تغییر نکرده است. هیچ تغییری ایجاد نشده است. ما به آن‌ها گفتیم که بازرس شما اشتباه اعلام کرده است، زیرا زیرساخت‌های غنی سازی تغییر نکرده بود.

* آژانس به فوریت نظر ما را به خاطر منافع سیاسی برخی‌ها قبول نکرد. آن‌ها از ما درخواست توضیح کردند و ما به آن‌ها توضیح دادیم. آن‌ها همچنان از ما توضیح می‌خواهند و ما به این مسائل پاسخ می‌دهیم. ما این توضیحات را بر اساس موافقت نامه‌ای که با آژانس داشته ایم ارائه می‌دهیم. ما نباید هیچ تغییری بر اساس بند ۴۵ داشته باشیم.

* پس از اینکه بازرسان به اینجا آمدند و بازرسی دوباره انجام دادند و پس از بازرسی‌های انجام شده و ارائه توضیحات از طرف ما او به وین اعلام کرد ایران تغییری در زیرساخت‌های غنی سازی ایجاد نکرده است. ما توضیحات بیشتری را به بازرسان درباره زیرساخت‌های غنی سازی ارائه کردیم. ما برای شفاف سازی تمامی موارد توضیحات لازم را ارائه کردیم. لازم نبود که گزارشی ارائه شود.

*متاسفانه آژانس گزارشی ضد ما ارائه کرد. دو یا سه روز پس از این گزارش سه کشور اروپایی و آمریکا بیانیه‌ای ضد ایران منتشر کردند.سرعت این کشورها در انتشار بیانیه نشان داد که از پیش به دنبال انتشار آن بوده اند. آن‌ها بسیار در این نمایش خود شتابزده عمل کردند. آن‌ها حتی به خود زحمت ندادند برای ۲ تا ۳ روز منتظر گزارش جدید بمانند.

ارسال نظر

پربازدیدترین