|
| کد مطلب: ۹۸۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد

اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه | دستگاه‌ها باید به مجلس گزارش دهند

نمایندگان در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا جهت تامین نظر شورای نگهبان طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها را اصلاح کردند.

اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه | دستگاه‌ها باید به مجلس گزارش دهند
منبع: تسنیم |

اصلاح طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها جهت تأمین نظر شورای نگهبان در دستور کار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت.

وکلای ملت در این جلسه پس از از استماع نظرات موافقان و مخالفان با الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (1) به ماده (1) و اصلاح تبصره فعلی به عنوان تبصره (2) از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه علنی با 175 رأی موافق، 6 رأی مخالف، 10 رأی ممتنع، موافقت کردند.

تبصره الحاقی به ماده 1 به شرح زیر است:

فعالیت‌های موسسات خصوصی حرفه‌ای عهده‌دار خدمات عمومی که هیچ‌گونه ارتباطی با مأموریت‌های عمومی آن دستگاه ندارد از شمول این قانون مستثنی است. تشخیص فعالیت‌های مذکور بر عهده کمیسیون موضوع ماده (18) قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب 6/ 11/ 1387 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن است.

در ادامه بهارستان‌نشینان در ماده 2 طرح مذکور بر مصوبه قبلی مجلس با 119 رأی موافق، 54 رأی مخالف، 18 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در جلسه اصرار کردند.

همچنین نمایندگان با اصلاح ماده 4 این طرح نیز از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه علنی با 165 رأی موافق، 9 رأی مخالف، 10 رأی ممتنع، موافقت کردند.

براین اساس؛ ماده 4 به شرح زیر اصلاح شد:

مشمولین این قانون به استثنای شوراهای اسلامی روستا موظفند هر یک سال یک‌ بار گزارش عملکرد اجرای این قانون را به مجلس شورای اسلامی ارسال کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین