|
| کد مطلب: ۹۷۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد

آمریکا ادعاها درباره پهپادهای ایران را تکرار کرد

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد: شواهد درباره کاربرد پهپادهای ایران در منطقه و اوکراین رو به افزایش است.

آمریکا ادعاها درباره پهپادهای ایران را تکرار کرد
منبع: مهر |

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، ادعاها درباره پهپادهای ایران را تکرار کرد.

بر اساس این گزارش، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پیامی توئیتری مدعی شد که شواهد درباره کاربرد پهپادهای ایران در منطقه و اوکراین رو به افزایش است.

وی در ادعایی واهی نوشت: رژیم ایران مدام آن را انکار می‌کند اما شواهد روی هم جمع می‌شوند. پهپادهای ایران در منطقه و توسط روسیه در جنگ بی رحمانه خود علیه اوکراین استفاده می‌شود.

این در حالی است که «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه در پیامی توییتری از دیدارش با معاون وزیر خارجه عمان و رایزنی با وی در خصوص ایران خبر داد.

در پیام توییتری نماینده آمریکا در امور ایران در این خصوص آمده است: دیدار عالی با شیخ «خلیفه الحارثی» ( Sheikh Khalifa Al Harthy) (معاون وزیر خارجه عمان) در عمان داشتم.

«رابرت مالی» در این خصوص ادامه داد: ما در مورد تعمیق همکاری نزدیک خود در خصوص طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با ایران گفتگو کردیم. من همچنین از عمان برای کمک به آزادی باقر نمازی قدردانی کردم.

تکرار ادعاها درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکراین در حالی است که امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک پیش از این تاکید کرده بود: ایران به طور مداوم از صلح و پایان فوری جنگ در اوکراین حمایت کرده و علیرغم موافقتنامه همکاریهای دفاعی دوجانبه، هرگز به طرف‌های جنگ، سلاح برای استفاده در جنگ اوکراین نه قبل و نه بعد از درگیری نداده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین