|
| کد مطلب: ۹۷۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد

آخرین وضعیت پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی در چه وضعیتی است؟ آیا این دو نفر و خبرنگاران بازداشتی دیگر مشمول عفو اخیر شده‌اند یا خیر؟ گفت: در انتشار مطالب دقت کنید. به خبرنگار و سلبریتی و ... کاری ندارم. بنده مطرح کردم عفو معیاری است و پرونده‌ها با معیار‌ها تطبیق داده می‌شود و در صورت دارا بودن شرایط عفو صورت می‌گیرد و اگر غیر این باشد مشمول عفو نمی‌شود. شما تحمل کنید در آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

آخرین وضعیت پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی

وی افزود: در عفو‌های معیاری پرونده‌ها با شرایط انطباق داده می‌شود. ما نه می‌گوییم خبرنگار یا سلبریتی و ... است. این بد است که می‌گویند اقای سخنگو گفت خبرنگار و فلانی در جایی گفته اصلا خبرنگاری را بازداشت نکردیم. هرکسی که مشمول باشد انجام می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه درباره مسئله گفتگو با مردم که رییس قوه قصاییه بر آن تاکید داشته است، گفت: اصل ایده گفتگو مربوط به زمان خاص و وقایع مشخصی نیست. رئیس قوه قضاییه از ابتدای دوره تحول و تعالی بر ارتباط با مردم تاکید کرده و پیشنهاد گفتگو ایشان و استماع نظرات مردم عادی و نخبگان همیشگی است و مورد استقبال مردم واقع شده است.

وی افزود: رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ را شخصا رئیس دستگاه قضا مشاهده می‌کند. صاحب‌نظران در دیدار با ریاست قوه قضاییه انتقاداتی دارند که در فضای مناسب مطرح می‌کنند و این نظرات مورد بررسی قرار می‌گیرد. اصل بودن گفتگو در جامعه، حل مشکلات مردم و پیدا کردن راه‌های جدید مدنظر است.

ارسال نظر

پربازدیدترین