|
| کد مطلب: ۹۷۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد

سرمقاله روزنامه رسالت:

امروز که در موضع قدرت هستیم، مذاکرات را به نتیجه برسانیم

امروز ایران اسلامی، در موضع اقتدار بی‌نظیری است و ورود جدی‌تر به برخی حوزه‌ها، از این موضع جدید، شدنی و بلکه ضروری است. از این منظر، سه حوزه اجتماعی، اقتصادی و بین‌المللی مورد تأکید است.

امروز که در موضع قدرت هستیم، مذاکرات را به نتیجه برسانیم

*از منظر اجتماعی، فرصت همدلی به‌دست‌آمده، زمان خوبی برای بسیاری از گشایش‌هاست که موج اولیه آن با عفو گسترده متهمان اغتشاشات اخیر آغازشده است. پذیرش بسیاری از تغییرها، نیازمند تغییر رویکرد نیست بلکه به چند ملاحظه و تمهید بازمی‌گردد. 

*فراهم آوردن امکانی برای برگزاری اجتماعات انتقادی، حضور جدی و همراه باکرامت زنان در محافل مختلف ازجمله ورزشگاه‌ها، بالا بردن کیفیت خدمات اجتماعی در نهادهای عمومی به‌ویژه شهرداری‌ها و نیروی انتظامی، نمونه‌هایی از اصلاحات موردنظر اجتماعی هستند که می‌تواند مورد انتظار باشد.

* اصلاح اساسی حوزه اقتصاد، هرچند به شعار قاطبه مسئولان و مطالبه مردم تبدیل‌شده، اما همچنان در رابطه با آن شاهد اقدام بزرگی نبوده‌ایم. بودجه همچنان ضعف ساختاری دارد و تورم‌زاست، مؤلفه‌های کلان اقتصاد، تفاوت روشنی نداشته‌اند و بازارها افزایشی و نوسانی هستند. دولت به‌شدت در حال کار است اما باید تلاش دولت، به نهضت بزرگ جهش تولید تبدیل شود.

* اقتدار و یکپارچگی بی‌بدیل امروز، فرصت مناسبی برای آغاز جدی دور جدیدی از مذاکرات از موضع عزت و حکمت است. طرف‌های غربی هم به‌خوبی دریافته‌اند که با ملت ایران جز با زبان مذاکره نمی‌توان سخن گفت که نمونه‌ای از آن را در عقب‌نشینی سران اتحادیه اروپا در ماجرای تحریم سپاه شاهد بودیم. کشوری که به صدایی یکپارچه و فضایی همدل دست می‌یابد، وقت مناسبی برای حل چالش‌های بین‌المللی یافته است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین