|
| کد مطلب: ۹۶۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد

حرفهای تکراری امیرعبداللهیان در باره مذاکرات با غرب

«به مقامات کاخ سفید به صراحت اعلام کرده‌ایم که باید بین ارسال پیام‌های رسمی از کانال دیپلماتیک برای رسیدن به گام پایانی توافق در وین و اظهارات متعارض رسانه‌ای یکی را انتخاب کنند.»

حرفهای تکراری امیرعبداللهیان در باره مذاکرات با غرب

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان  درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت:پیگیری سیاست‌های دوگانه و ریاکارانه در این مقصد و در این مسیر موثر نخواهد بود  ما در مسیر دیپلماسی باقی خواهیم ماند تا زمانی که مذاکره برای تحقق اهداف ملموس و عملی در دستور کار باشد، اما مذاکره برای مذاکره صرف را بر نمی‌تابیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص رویکرد ایران در قبال جنگ اوکراین گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین، سیاست دوگانه نیست. ما برای تحقق آتش‌بس پایدار در اوکراین و در یمن به طور همرمان تلاش می‌کنیم. رییس جمهور محترم جناب آقای رییسی برای تحقق آتش بس در اوکراین تماس‌ها و تلاش‌های متنوعی داشته‌اند و این تلاش‌ها همچنان از طرف ایران به خوبی ادامه دارد. ما ضمن احترام به تمامیت ارضی یکایک کشورها از جمله اوکراین، مداخله ناتو، آمریکا و غرب در شرق و در منطقه را اقدامی مداخله آمیز و تحریک کننده می‌دانیم، اما راهکار را نه جنگ که صرفا گفتگو، مذاکره و توافق می‌دانیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص اقدامات کشورهای غربی علیه ایران و تحریک برخی از مردم گفت: در ماه‌های گذشته کاخ سفید و تعداد اندکی از کشورهای اروپایی تلاش کردند مداخله، اغتشاش و آشوب را در ایران رقم بزنند. مردم بزرگ ایران بار دیگر اثبات کردند که ایران سرزمین کودتای مخملی نیست.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین