|
| کد مطلب: ۹۶۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد

اسامی۶ شرکت‌ نفت و پتروشیمی ایرانی و ۳ شرکت در مالزی و سنگاپور که امروز تحریم شدند

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در پی اعمال تحریم های جدید ضد دولت ایران افزود: اقدام امروز نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر ما برای وضع تحریم‌های آمریکا بر تجارت نفت و پتروشیمی ایران و ایجاد اختلال در تلاش‌های این کشور برای دور زدن تحریم‌ها است.

اسامی۶ شرکت‌ نفت و پتروشیمی ایرانی و ۳ شرکت در مالزی و سنگاپور که امروز تحریم شدند
منبع: دیده بان ایران |
وزارت خزانه داری آمریکا در راستای سیاست اعمال فشار حداکثری دولت بایدن، تحریم‌های جدیدی را علیه ۶ شرکت‌ ایران و ۳ شرکت در مالزی و سنگاپور به اتهام همکاری در تولید و خرید و فروش نفت و محصولات پتروشیمی ایران اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی، ۲۰ بهمن ماه در بیانیه ای اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، ۹ نهاد در حوزه های متعدد که نقش مهمی در تولید، فروش و ارسال صدها میلیون دلار محصولات پتروشیمی و نفت ایران به خریداران در آسیا دارند را تحریم کرد.

وزارت خزانه داری شش تولیدکننده پتروشیمی مستقر در ایران یا شرکت های تابعه آنها و سه شرکت در مالزی و سنگاپور را هدف قرار داده است که به نمایندگی از شرکت تریلیانس پتروشیمی در تسهیل فروش و ارسال نفت و محصولات پتروشیمی ایران مشارکت دارند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: ایران به طور فزاینده ای به خریداران در شرق آسیا برای فروش محصولات پتروشیمی و نفتی خود روی آورده است که نقض تحریم های آمریکا محسوب می شود. واشنگتن همچنان بر هدف قرار دادن منابع درآمد غیرقانونی تهران متمرکز است و به اجرای تحریم های خود علیه کسانی که آگاهانه این تجارت را تسهیل می کنند، ادامه خواهد داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود: اقدام امروز در پی دستور اجرایی ۱۳۸۴۶ اعمال شده و اطلاعیه روز ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی مبنی بر تحریم ۱۳ کمپانی در امارات عربی متحده و هنگ‌کنگ به‌دلیل تسهیل فروش محصولات پتروشیمی و نفت ایران به خریداران شرق آسیا اجرا شد.

شرکت هایی که امروز در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند شامل: پتروشیمی امیر کبیر، پتروشیمی سیمرغ، پتروشیمی لاله، شرکت مارون تدبیر تینا، شرکت مارون سپهر افق و شرکت صنایع تکمیلی مارون بوده که در ایران مستقر هستند.

علاوه بر این شرکتها, فیول آسیا پی تی ای مستقر در سنگاپور, سنس شیپینگ اند ترادینگ مستقر در مالزی و اونیشییس انرژی مستقر در سنگاپور, در میان شرکت های خارجی قرار دارند که به بهانه ارتباط با صنعت پتروشیمی ایران از سوی آمریکا تحریم شده اند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین