|
| کد مطلب: ۹۶۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد

عارف: اوایل انقلاب اشتباهاتی داشتیم/در انتخابات1400عده ای دنبال نتیجه از پیش تعیین شده بودند

محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیامی فرستاد.

عارف: اوایل انقلاب اشتباهاتی داشتیم/در انتخابات1400عده ای دنبال نتیجه از پیش تعیین شده بودند
منبع: جماران |

در این پیام آمده است:

*در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران خوانشی دوباره از آرمان های اصیل انقلاب مردمی ۵۷ امری ضروری به نظر می رسد .

* رهبر فقید انقلاب «جمهوریت » در «جمهوری اسلامی» را بسان سایر جمهوری‌ها تبیین نموده و میزان را رای ملت دانستند. ایشان اسلامیت را صفتی مکمل برای کامل کردن برخی  ناتمامی‌های جمهوری‌ها و نه قیدی محدودیت آور و  تهدید و تحدید کننده‌ی آن و انحلال کننده‌ی مردم می‌خواستند.

*در دوران تثبیت انقلاب بواسطه شرایط خاص آن زمان و نادیده گرفتن کرامت انسانی در برخی تصمیم‌گیری‌هایی که با حقوق شهروندی در ارتباط بود شاهد اشتباهاتی بودیم که با آموزه های اسلامی بعضا در تعارض بود.

* متاسفانه شکل گیری جریان تمامیت خواه و توسعه‌ستیز در بخش‌هایی از حاکمیت طی سالیان گذشته عملا  باعث کاهش معنادار اعتماد مردم به حاکمیت شد که در پی آن شاهد چالشهای فراوانی در کشور هستیم. چالش‌هایی که نتیجه حاکم شدن تفکری انحصارطلب و اقتدارگرا بر جامعه است که تلاش این جریان حذف تمامی یاران انقلاب،نخبگان و  دلسوزان میهن عزیزمان است.

*با توجه به شناختی که از تفکر ضد جمهور این جریان داریم متاسفانه باید بگوییم در صورت تداوم حاکمیت چنین نگاه و تفکری که هیچگونه سنخیتی با آرمان‌های اولیه انقلاب اسلامی ندارد سرنوشت خوبی را برای ایران عزیز متصور نیستیم.

*جریان تمامیت خواه و انحصارطلب که [در سال1400]پیروزی در انتخابات را با مشارکت حداکثری در انتخابات برای خود دست نیافتنی می‌دید  زمینه‌ی برگزاری یک انتخابات با مشارکت کم ، اما نتیجه ی از پیش تعیین شده را در دستور کار قرار داد.

*از طرفی جریان ِ سرنگونی طلب نیز کاهش مشارکت در انتخابات را مقدمه‌ی تحرکات بعدی خود برای نامشروع جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی ایران و تقویت موضع خود یافته بود.

*شواهد مبتنی بر آمایش آماری و نظرسنجی‌های معتبر حاکی از آن است که امروز کسر وسیعی از ایرانیان، نسبت به پیامدهای استمرار وضعیت کنونی ناراضی و نگران‌اند.

*زندگی در استمرار این وضعیت مبهم و افق نگران کننده ، علاوه بر آنکه به تشدید مخاطرات راه خواهد برد، زمینه دخالت های دشمنان ایران را فزونی خواهد بخشید.

*حوادث تلخی که طی چندماه گذشته در کشور شاهد آن بودیم متاسفانه به دلیل ناکارآمدی حکمرانی باعث شکاف عمیق بین مردم و حاکمیت شد به همین دلیل می‌طلبد مسئولان به مطالبات جدی مردم بویژه دانشگاهیان، نخبگان ،زنان وجوانان بپردازند و پاسخ مناسب به این مطالبات در چارچوب وظایف قانونی داده شود.

*نقطه آغازین عبور از چالشهایی که با آن رو به رو هستیم ، بازیابی و بازسازی کرامت انسانی ایرانیان بر اساس آموزه های اخلاقی و انسانی دیانت و سنت های فاخر ِ ایرانی اسلامی بعنوان ِ مبانی هویتی انسان ِ ایرانی ِ معاصر است.

* احیای جمهور در جمهوری اسلامی روزآمد با اتکا به قوانین کارآمد و مورد قبول اکثریت مردم ، نیازمند تدابیر و تصمیماتی است که نمایندگان جمهور در شرایطی آرام و منطقی و از معبر گفت‌و‌گو اتخاذ نمایند.

*امروز گفت وگوی ملی که دربرگیرنده گفت وگوی بین مردم و حاکمیت و بین جریان های مختلف است می تواند یکی از راهکارهای موثر برای عبور از  بحران ها و چالش‌ها باشد.

ارسال نظر

پربازدیدترین