|
| کد مطلب: ۹۶۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد

98درصد بازداشت شدگان حوادث اخیر، عفو شده اند

نیویورک تایمز در گزارشی با تیتر «ایران اعلام عفو می‌کند اما نه برای بسیاری از معترضان» به بررسی جزئیات این فرمان عفو پرداخت.

منبع: ایران |

این در حالی است که برخلاف آنچه این روزنامه امریکایی مدعی شده است، بسیاری از افرادی که در رسانه‌های غربی به عنوان «معترض» یاد می‌شوند نیز مشمول این بخشش خواهند شد.

واشنگتن تایمز نیز در گزارش خود دست به تحریف این عفو عمومی زد. این روزنامه در گزارشی عنوان کرد که فرمان عفو جهت «کاهش احکام زندان برای «ده‌ها هزار» نفر از بازداشت‌شدگان در اعتراضات ضد حکومتی» بخشی از عفو سالانه مقام معظم رهبری ایران است که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ انجام می‌شود. این درحالی است که اساساً آمار اعلام شده نه‌تنها شامل بازداشت‌شدگان آشوب‌های اخیر است بلکه شامل کلیه محکومان قضایی دارای شرایط خواهد شد.

 رسانه‌های غربی عمدتاً منابع خبری خود را از «اپوزیسیون» تأمین می‌کنند. پس از فرمان رهبری برای عفو متهمان و محکومان قضایی، رسانه‌های ضدانقلاب با تحریف این خبر، مدعی شدند که عدد بالای آزادشدگان از آمار بالای بازداشت‌شدگان اغتشاشات حکایت دارد؛ در حالی که پیش از این آمار بازداشت‌شدگان حوادث اخیر از سوی وزارت کشور اعلام شده بود و بیش از 98 درصد بازداشت‌شدگان نیز پیش‌تر آزاد شده بودند و تنها حدود 2 درصد آنها که جرایم امنیتی قابل لحاظ داشتند در محکومیت به سر می‌برند. حال آنکه مطابق درخواست رئیس قوه قضائیه، این دو درصد احتمالاً با توجه به شروط عفو، جزو مشمولان عفو رهبری قرار نخواهند گرفت.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین