|
| کد مطلب: ۹۵۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد

توضیحات رئیس سازمان انرژی اتمی درباره سفر گروسی به تهران

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: باید اهداف و برنامه سفر گروسی به تهران مشخص باشد

توضیحات رئیس سازمان انرژی اتمی درباره سفر گروسی به تهران
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان |

 محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: اگر سند استراتژی امنیت ملی آمریکا که توسط پنتاگون و کاخ سفید منتشر شده است را بخوانید می‌بینید چه نقشه‌های دقیقی را ترسیم کرده‌اند. یکی از هدف‌های آن‌ها در بحث اقتصادی تخریب ارزش پول ملی، باور و اعتماد مردم بوده است. مردم ما در هر کسوتی، باید مراقب باشند در دام و نقشه دشمن گرفتار نشوند.

اسلامی در رابطه با حملاتی مانند حمله اخیر به اصفهان و تاثیر آن در نوع تعامل و همکاری ما با آژانس گفت: دشمن، دشمن است و دشمن هم دشمنی می‌کند و نیاز به هوشیاری و ضریب آمادگی برای پاسخگویی دارد. وزارت دفاع خیلی زود و به هنگام این موضوع را گزارش داد. این حمله را سریع دفع کردند و این اقدام ناموفق بود؛ خود آمریکایی‌ها هم به آن اشاره کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با زمان سفر گروسی به ایران اظهار کرد: این سفر نیازمند تدوین و محتوا است و باید اهداف و برنامه این سفر مشخص باشد. خود ایشان اعلام کرده چنین سفری دارد و این سفر بعد از اجلاس سری که با وزرای شورای اروپا و در پارلمان اروپایی داشتند، بیان شد.

وی با بیان اینکه ادبیاتی که از سیستم غربی منتشر می‌شود دارای حقایقی است که گفته نمی‌شود، افزود: در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ حدود ۲ هزار بازرسی آژانس انجام داده و در این سه سال میزان بازرسی از ایران ۵۰۰ مورد بازرسی بوده است؛ یعنی یک چهارم تمام بازدیدها. ما در ایران ۲۱ سایت هسته‌ای داریم و کل دنیا ۷۳۰ سایت هسته‌ای دارد و با این حال باز هم احساس نگرانی می‌کنند و این روند نشان می‌دهد ادبیات آن‌ها را که ادبیات دشمن و عملیات تخریبی است و ما از این‌ها تاثیر نمی‌گیریم.

ارسال نظر

پربازدیدترین