|
| کد مطلب: ۹۵۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد

در جلسه هفتم دادگاه تجدید نظر حمید نوری چه گذشت؟/ وکلای سوئدی: حمید نوری فقط یک زندانبان ساده بوده

وکلای مدافع حمید نوری در هفتمین جلسه دادگاه تجدید نظر سوئد، بخش دوم دفاعیات خود را که مطالب و اسناد مهمی در بر می‌گرفت ارائه دادند.

در جلسه هفتم دادگاه تجدید نظر حمید نوری چه گذشت؟/ وکلای سوئدی: حمید نوری فقط یک زندانبان ساده بوده
منبع: ایلنا |

 مرکز رسانه قوه قضاییه با اشاره به جزئیات جلسه هفتم دادگاه تجدید نظر حمید نوری اعلام کرد:  وکلای سوئدی حمید نوری در هفتمین جلسه از دادگاه تجدید نظر این پرونده طولانی، دفاعیات خود را ارائه کردند و به بیان روایت تاریخی مهمی از وقایع سال ۶۷ ایران پرداختند که می‎تواند مسیر پرونده نوری را تغییر دهد.

آن‌ها معتقدند تحقیقات لازم در خصوص ابعاد این پرونده، ماموریت و ماهیت کمیته معروف به سه نفره در سال ۶۷ و همچنین جایگاه و سِمَت حمید نوری صورت نگرفته است.

چهارشنبه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ هفتمین جلسه دادگاه تجدید نظر پرونده حمید نوری، تبعه ایرانی که از آبان ماه سال ۹۸ در سوئد و به اتهام زندانبانی گروهک تروریستی منافقین زندانی شده است، برگزار شد.

نوری پس از برگزاری ۹۲ جلسه دادگاه یک‌طرفه و در حالی که از حق انتخاب آزاد وکیل و همچنین فرصت کافی برای دفاع از خود و ارائه شهود به دادگاه را نداشت، توسط دستگاه قضایی سوئد به حبس ابد محکوم شد.

در این گزارش تلاش شده تا گزیده‌ای از مهم ترین نکات موجود در دفاعیه وکلای حمید نوری در جلسه هفتم دادگاه تجدید نظر مورد اشاره قرار بگیرد.

مطالب بیان شده توسط وکلای نوری از این جهت مهم هستند که توسط افرادی غیر ایرانی و بی‌طرف طرح می‌شوند و به یک مقطع مهم تاریخی در ایران اشاره دارند.

در جلسه هفتم دادگاه تجدید نظر،  وکلای نوری در ابتدا  تاکید کردند که تعداد اعدام‌های ادعا شده‌ در سال ۶۷ معیار کافی و وافی برای دادگاه نیست، فهرست‌های افرادی که ادعا می‌شود اعدام شده‌اند با یکدیگر  مطابقت ندارند و بسیاری از شواهد و قرائن متقن نشان می‌دهد که احکام قضایی این اعدامیان از قبل صادر شده بوده است.

تشریح جایگاه سازمانی حمید نوری در سال های دهه ۶۰

وکلای سوئدی حمید نوری در ادامه دفاعیات خود به تشریح وظایف و مسئولیت وی در زندان پرداختند.

آنها در تشریح این موضوع عنوان کردند: نوری سال ۱۹۶۱ میلادی در ایران به دنیا آمده و در تهران همراه با چندین برادر و خواهر بزرگ شده و متأهل است و دو فرزند شامل یک پسر و یک دختر و همچنین چندین نوه دارد.

او به غیر از دوران خدمت سربازی، بیشتر عمر خود را در یک شرکت معدن و ساختمان کار کرده و تحصیلات کوتاهی داشته و بعد هم در زندان اوین زندانبان شده است.

حمید نوری در زندان کارهای معمولی یک زندانبان را انجام می‌داده، مثلا با زندانی‌ها همراه بوده تا به توالت بروند و در این مدت این افراد به دلیل نوع جرمشان چشم بند داشتند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین