|
| کد مطلب: ۹۵۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد

روسیه: آذربایجان توافق 2020 در باره قره باغ را نقض کرده

رسانه‌های روسی به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کردند که نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان با نقض توافق‌های نوامبر ۲۰۲۰ (جنگ دوم قره‌باغ) از خطوط تماس منطقه «شوشا» عبور کردند و عملیات مهندسی و استحکام‌بخشی را آغاز کردند.

روسیه: آذربایجان توافق 2020 در باره قره باغ را نقض کرده
منبع: مهر |

 

به نوشته «اینتل‌ریپابلیک»، نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه حضور دارند و مشغول اقدامات لازم برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان هستند.

ساعاتی پیش نیز برخی رسانه‌های اعلام کردند که نیروهای باکو حرکت کرده‌اند تا جاده‌های شمال گذرگاه لاچین (گذرگاه وصل‌کننده ارمنستان به منطقه مناقشه‌انگیز قره‌باغ) را مسدود کنند.

هم‌زمان رسانه‌های ارمنستان هم گزارش دادند که نیروهای جمهوری آذربایجان با نقض آتش‌بس از خط تماس شوشی-لیساگور عبور کرده‌اند. طبق این گزاش‌ها مسئولان قره‌باغ کوهستانی فوراً نیروهای حافظ صلح روسیه‌ای را در جریان این موضوع قرار داده‌اند.

این نوع تحرکات ارتش جمهوری آذربایجان در حالی انجام می‌شود که پنج‌شنبه سوم فروردین و هم‌زمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی درباره احتمال درگیری نظامی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد دو کشور به‌زودی پیمان صلح امضا می‌کنند.

وی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: پیمان صلحی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان امضا خواهد شد. این پیمان صلح بر اساس بیانیه‌های رسمی مشترکِ تصویب‌شده و در بالاترین سطوح خواهد بود. پاشینیان همچنین افزود: تنش جدیدی در کار نخواهد بود! جامعه بین‌الملل باید قویاً از چنین روایتی حمایت کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین