|
| کد مطلب: ۹۱۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد

انسیه خزعلی: باحذف عضویت ایران از کمیسیون مقام زن،جهان از نگاه زن ایرانی محروم شد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پیامی درباره حذف عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل نوشت: جهان از نگاه ژرف و والای زن ایرانی محروم شد.

انسیه خزعلی: باحذف عضویت ایران از کمیسیون مقام زن،جهان از نگاه  زن ایرانی محروم شد

انسیه خزعلی در صفحه مجازی خود نوشت:

آمریکا باز هم با اتخاذ تصمیمی نامشروع و با ایجاد رویه‌ای خطرناک و بی سابقه، سازمان ملل و نهاد‌های آن را به امور سیاسی آغشته کرد. هرچند تصویب حذف عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، جامعه جهانی را از نگاه ژرف و افکار والای زنان ایران محروم کرد... اما هرگز صدای رسا و مطالبه گرانه جامعه پویای زنان ایران زمین، در اعتراض به پایمال شدن حقوق زنان توسط این کشور و سایر کشور‌های غربی حامی آن خاموش نخواهدشد.

آمریکا بعد از چند ماه تلاش برای به کرسی نشاندن خواسته غیرقانونی اش ضد ایران، در نهایت ایران را از یک کمیسیون فرعی سازمان ملل حذف کرد.

این اقدام آمریکا با انتقاد‌های زیادی روبرو شد، زیرا تا پیش از این چنین اقدامی در سازمان ملل سابقه نداشته است و ایران با رای قاطع اکثریت اعضای شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل به عضویت این کمیسیون در آمده بود.

این در حالی است که ۳۳ سال است همین کمیسیون قطعنامه‌ای ضد رژیم صهیونیستی به عنوان نقض کننده مستمر حقوق زنان فلسطینی صادر نکرده است و هیچگاه آمریکا اجازه نداده است که این شورا به سمت محکومیت عملی یا اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن پیش برود.

https://www.iribnews.ir/files/fa/news/1401/9/27/8937075_572.jpg

 

ارسال نظر

پربازدیدترین