|
| کد مطلب: ۹۰۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد

قالیباف: انتقال از پلتفرم خارجی به داخلی به صورت دستوری امکانپذیر نیست

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین خواسته مردم از مجلس، دولت و وزیر ارتباطات داشتن یک پلتفرمی پرسرعت و ارزان در حوزه شبکه اجتماعی است که باید این مزیت‌ها را شما ایجاد کنید.

قالیباف: انتقال از پلتفرم خارجی به داخلی به صورت دستوری امکانپذیر نیست

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی پس از بررسی سوال مجتبی رضاخواه از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و پلتفرم‌های داخلی گفت: مهمترین خواسته و توقع مردم از مجلس، دولت و همه از وزیر ارتباطات این است که یک پلتفرمی در حوزه شبکه اجتماعی داشته باشند که پرسرعت و ارزان باشد، در حال حاضر برخی اوقات هزینه اینترنت در حوزه شبکه‌های داخلی با قیمت‌ها در بخش خارجی برابر است. باید این مزیت‌ها را شما ایجاد کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید به امنیت و تضمین امنیت کسب وکارها در این حوزه توجه کرد، اخیرا نیز براساس فتوای رهبر معظم انقلاب، رئیس قوه قضائیه به همه دستگاه‌های نظارتی در این بخش بخشنامه را ابلاغ کردند.

قالیباف ادامه داد: انتقال کاربران از یک پلتفرم خارجی به پلتفرم داخلی به صورت دستوری امکان پذیر نیست و این انتقال باید به صورت کوچ که توام با تسهیل گری و انگیزه است انجام شود که امروز این تسهیل گری و انتقال را کم می‌بینیم، یعنی برخی دستگاه‌ها موانعی می‌گذارند که سزاوار نیست و باید رفع شوند.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: مطمئناً اگر این پلتفرم ها سرعت و امنیت شخصی داشته باشند، همه ما می خواهیم که یک پلتفرم داخلی این کار را انجام دهد.

وی تصریح کرد: نکته دوم مربوط به پیام رسان است؛ بخشی از کارهای ما به پیام رسانی نیاز دارد که دسترسی بخش خارجی نیز داشته باشد به طور مثال حوزه علم و دانش ما، دانشگاه ما، دانشجوی ما، تجار ما و آن هایی که کار بخش اداری انجام می دهند، که باید به این بخش حوزه پیام رسان نیز تسلط داشته باشیم و آن را دنبال کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم پلتفرم داخلی همانگونه که خواست همه مردم است و جناب آقای رضاخواه نیز سوال خود را که سوال بیش از ۷۰ نفر نمایندگان بود را مطرح کردند، با انگیزه و تسهیل گری شرایط را برای کوچ کردن فراهم کند که انشاءالله مردم به زحمت نیفتند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین