|
| کد مطلب: ۸۹۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد

اطلاعیه دادگستری درباره وحید اشتری

روابط عمومی دادگستری استان تهران: دادنامه صادره مربوط به چند پرونده اتهامی برای او و آن‌طور که به اشتباه از سوی وی عنوان شده، صرفا مربوط به یکی از پرونده‌های متهم نیست.

اطلاعیه دادگستری درباره وحید اشتری

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان تهران، در این اطلاعیه آمده است: وحید اشتری از فعالان فضای مجازی اخیرا به اتهام نشر اکاذیب و انتساب اعمال خلاف واقعیت به اشخاص حقوقی و حقیقی به قصد اضرار و تشویش اذهان عمومی محکوم شناخته شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: بر اساس دادنامه صادره صحت‌سنجی ادعاهای متهم در بسیاری از موارد مورد ادعا در خصوص کشف فساد، حکایت از آن دارد که متهم اعمال خلاف واقعی را خصوصا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتسب کرده و واهی بودن ادعاهای مطروحه با استعلامات به‌عمل آمده و تحقیقات صورت گرفته محرز است.

براساس اطلاعیه روابط عمومی دادگستری استان تهران، متهم در جریان رسیدگی‌های اولیه قضایی قضایی در دادسرا اطلاعات منتشر شده از جانب خود را صحیح و متقن دانسته اما از اثبات صحیح بودن ادعاهای خود عاجز است و در روند تحقیقات قضایی و در مهلت‌های ارائه شده به وی، اقدامی در جهت اثبات ادعای خود و یا ارائه اصول مستندات خود نکرده است.

در این اطلاعیه آمده است: یکی از نکات مهم این پرونده این است که اشتری برای دفاع از اتهامات علیه خود در جلسه دادگاه حضور نیافته است، این در حالی است که براساس قانون، اگر افراد ادعاهایی دارند و بر صحت ادعاهای خود نیز تاکید دارند، باید دفاعیات خود را در دادگاه ارائه دهند.

این اطلاعیه اضافه می‌کند: متهم باید مد نظر داشته باشد محل اثبات اتهامات وارد شده اخیر از سوی او به افراد مختلف خارج از دادگاه نیست و او باید در محکمه ادعاهای مطرح شده (اتهامات به مطرح شده علیه دیگران) را اثبات کند این درحالی است که فرد مورد اشاره در پرونده‌های قضایی مشابه دیگری که با شکایت حقیقی و حقوقی علیه وی تشکیل شده است، بصورت متعدد از حضور در جلسات بازپرسی امتناع کرده است.

عدم اصلاح عملکرد متهم علی‌رغم رافت اسلامی دستگاه قضا در پرونده‌های مشابه

روابط عمومی دادگستری استان تهران تاکید کرده است: متهم پیش از این نیز پرونده‌های قضایی متعدد و مشابهی داشته که بیشتر با اغماض و با هدف اصلاح متهم و با خودداری دادگاه از محکوم کردن متهم به مجازات‌های اشد، منتهی به منع تعقیب شده است؛ به‌ طوری‌ که حداقل در پنج مورد از موارد مشابه با رأفت اسلامی مواجه شده است؛ اما این فرد از فرصت‌های ارائه شده در جهت اصلاح رفتار خود استفاده نکرده و بر اتهام‌زنی بی‌اساس به افراد مختلف ادامه داده است.

رأی صادره بدوی و قابل واخواهی است

طبق اعلام روابط عمومی دادگستری استان تهران ، بر اساس رأی صادره از سوی دادگاه بدوی وحید اشتری به اتهام نشر اکاذیب و انتساب اعمال خلاف واقعیت اشخاص حقوقی و حقیقی به قصد اضرار و تشویش اذهان عمومی در بستر فضای مجازی با استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای مجرم شناخته شده که این حکم ظرف مهلت ۲۰ روز قابل واخواهی در مرجع قضایی خواهد بود و سپس ظرف مهلت ۲۰ روز قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان تهران است.

واخواهی شکایتی است که ویژه احکام غیابی صادر می شود و توسط محکوم علیه غایب، در مهلت مقرر، در همان مرجع اولیه قابل واخواهی است و این غیر از قابلیت اعتراض در مرجع تجدید نظر است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین