|
| کد مطلب: ۸۹۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد

روایت فرمانده سپاه از علت کندی حرکت روس‌ها

برای اینکه بلوغ و شایستگی برای رسیدن به ترسیم نظم نوین توسط اسلام صورت نگیرد این‌همه برافروختن آتش فتنه‌ها و فشارها علیه انقلاب را می‌بینیم و در حقیقت این یک نبرد برای جلوگیری از ظهور یک تمدن جدید است.

روایت فرمانده سپاه از علت کندی حرکت روس‌ها

تسنیم نوشت: سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اولین همایش سراسری آماد و پشتیبانی دفاعی در گام دوم انقلاب اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: وقتی ما از گام دوم انقلاب سخن می‌گوییم مهمترین ویژگی آن تمدنی بودن این فراز از انقلاب است و شاخصه اصلی یک تمدن پیشرفته و پیشگام بودن و دارای سبک تفکر و اندیشه و مدیریت بودن است.

وی ادامه داد: پس شاخصه اصلی تمدن یعنی ارائه الگو و مدل برای ترسیم هندسه جهان جهت رسیدن به یک حیات وسیع و گسترده و ریشه‌دار است.

فرمانده‌کل سپاه تصریح کرد: برای اینکه این بلوغ و شایستگی برای رسیدن به ترسیم نظم نوین توسط اسلام صورت نگیرد این‌همه برافروختن آتش فتنه‌ها و فشارها علیه انقلاب را می‌بینیم و در حقیقت این یک نبرد برای جلوگیری از ظهور یک تمدن جدید است.

وی عنوان کرد: بنابراین وقتی صحبت از آماد و پشتیبانی در گام دوم انقلاب می‌کنیم عنصر اصلی این آماد پیشرفته بودن و مدرن شدن است. شاید امروز تصور ما از آماد مجموعه‌ای از انبارهای بزرگ و صفی از خودروهای بزرگ برای تخلیه محصولات و انتقال آنها به دورترین نقاط باشد، این یک نگاه سخت‌افزاری به آماد است، در حالی که ما شاهد تغییر سیمای مدیریت در عرصه جهانی هستیم و امروز جهان، جهان ارتباط کامل در زمان حقیقی و عرصه پیشرفت تمام نرم‌افزارها است.

سردار سلامی با بیان اینکه "امروز سیمای جنگ‌ها و مظاهر قدرت دفاعی با طلوع فناوری‌های مدرن در حال تغییر است"، گفت: بنابراین آمادی که برپایه سازه‌های ثابت و بزرگ باشد محکوم به فنا و نابودی در فاز اولیه هر جنگی است. اگر شما متکی بر نقاط منفصل ساکن باشید همان روزهای اول جنگ قدرت پشتیبانی را از دست می‌دهید، بنابراین امروز همه ارتش‌ها آماد توزیعی را در دستورکار خود قرار می‌دهند. مفهوم این الگو آن است که ما نیازمند تحرک هستیم لذا چالاکی و تحرک در سامانه‌های آمادی مد نظر است.

وی توضیح داد: در جنگی که آمریکا علیه صدام در 1990 انجام داد از 37 پلی که از عراق به کویت اتصال داشت 36 پل مورد هدف قرار گرفت و چون سیستم آمادرسانی عراقی‌ها سنتی بود نیروهای عراقی در صحنه بدون پشتیبانی مانده منهدم شدند.

فرمانده‌کل سپاه ادامه داد: در سال 2003 نیز عراقی‌ها هوشمندانه عمل نمی‌کردند در برخی مواقع تجهیزات آمریکایی بدون سوخت مانده بودند و اگر عراقی‌ها مبادی آمادی آمریکایی‌ها را منهدم می‌کردند آنها با مشکل مواجه می‌شدند.

وی تصریح کرد: امروز هم در جنگ اوکراین کندی حرکت روس‌ها به ضعف در آمادرسانی مربوط است یعنی سیستم آماد همپای عملیات نیست، به همین دلیل خوداتکایی واحدهای کوچک در حد امکان هم باید مورد توجه قرار گیرد. آماد یک منظومه وسیعی است که تأمین قدرت را به‌عهده دارد و آماد باید یک تفکر و اندیشه عمیق این حرکت را پشتیبانی کند. ویژگی اصلی آماد هوشمندی است و به‌جز این موفقیت ممکن نیست.

سردار سلامی گفت: یک آماد قدرتمند محصول یک ذهن اندیشمند است، لذا تأمین و تولید قدرت به‌عهده آماد است و در حقیقت آماد پلی بین علوم و فناوری و نیازهای عملیاتی در میدان است.

وی تصریح کرد: گاهی فکر می‌کنیم اگر فضای صنعت دفاعی را در یک فضای بسته نگه داریم موفق هستیم و بعد یک فضای انحصاری ایجاد می‌کنیم و چون این فضا بدون رقیب است رشد نمی‌کنیم، داخل کشور هم می‌بینیم صنایعی که انحصاری هستند هیچ رشدی نکرده‌اند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین