|
| کد مطلب: ۸۸۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی درگذشت

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی سرپرست موسسه مطبوعاتی اطلاعات و نماینده شش دور مجلس شورای اسلامی درگذشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی درگذشت

تسنیم نوشت: گفته می شود، زنده‌یاد حجت‌الاسلام دعایی، در روزهای اخیر حالت‌های سرماخوردگی داشته است که شب گذشته با تشخیص آبسه گلو و انسداد مجرای تنفسی، در بیمارستان آتیه بستری می‌شود و بعداز ظهر امروز چشم از جهان فرومی‌بندد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی عضو مجمع روحانیون مبارز از سال 1366 تاکنون، سرپرست مؤسسه اطلاعات از سال 1359 تاکنون و نماینده شش دوره ابتدایی مجلس شورای اسلامی از ابتدا تا سال 1383 بوده‌ است.

دعایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در خارج و داخل ایران از فعالین سیاسی بوده و در خلال این مدت به اروپا و کشورهای آسیای غربی (چون سوریه، لبنان، اردن، عربستان، پاکستان، و افغانستان) سفر کرده‌است. او در جریان مبارزات سیاسی خارج از کشور مدت 7 سال سخنگوی نهضت روحانیت مبارز در ایران بود و نمایندگی حضرت امام را به عنوان رابط بین مسئولین عالی‌رتبه عراقی با ایشان به عهده داشت.

وی بعد از پبروزی انقلاب اسلامی در اوائل سال 1358 به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق عازم بغداد شد و به‌دنبال اعتراض به دخالت‌های آشکار مأمورین عراقی در امور داخلی ایران به دستور وزارت خارجه در اسفند 1358 به ایران بازگشت. پس از آن مدتی در دفتر حضرت امام خمینی اشتغال داشت و سپس به دستور امام در اردیبهشت 1359 به سرپرستی موسسهٔ اطلاعات منصوب شد که تاکنون در این سمت بوده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین