|
| کد مطلب: ۸۸۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی شورای نگهبان:

ساعت رسمی از سال ۱۴۰۲ تغییر نمی‌کند

طحان نظیف گفت: طرح عدم تغییر ساعت رسمی کشور از سوی این شورا تایید شد تا این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۲ اجرا شود.

ساعت رسمی از سال ۱۴۰۲ تغییر نمی‌کند

باشگاه خبرنگاران نوشت: سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز اعلام کرد طرح عدم تغییر ساعت رسمی از ابتدای سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود و بر اساس این طرح، از ابتدای سال ۱۴۰۲ ساعت رسمی کشور تغییر نمی‌کند و دستگاه‌ها نیز فرصت خواهند داشت تا خود را با این قانون تطبیق دهند.

به گفته طحان نظیف، در مصوبه قبلی زمان اجرای طرح مشخص نشده بود، اما در مصوبه جدید، نوشته شده که از سال ۱۴۰۲ قانون تثبیت (عدم تغییر) ساعت رسمی کشور اجرا خواهد شد.

ساعت رسمی ایران هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ روز سی‌ام شهریور به حالت قبلی برگردانده می‌شود.

تغییر ساعت رسمی مصوبه سال ۱۳۷۰ هیات دولت سازندگی بود که در شهریور ۱۳۸۶ بود که مجلس با مصوبه مجلس شورای اسلامی نیز تبدیل به قانون لازم الاجرا شد.

این طرح بعد‌ها با انتقاداتی مواجه شد و پس از کش و قوس‌های فراوان میان مجلس، دولت و شورای نگهبان فروردین امسال در نشستی در مجلس با حضور سخنگوی شورای نگهبان بررسی و ابهام مورد نظر رفع شد.

مجلس بر اساس ماده ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری به دولت این اختیار را داده تا ساعات کاری ادارات را تعیین کند.

بر این اساس به گفته طحان نظیف در این قانون، ساعت رسمی کشور و ساعت کاری ادارات با یکدیگر تفکیک شده و دولت با توجه به شرایط جغرافیایی، اختیاراتی در ساعت کاری دارد.

همچنین طرح جهش تولید دانش بنیان و طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار نیز از دیگر طرح‌هایی بودند که پس از بررسی در نشست شورای نگهبان تأیید شدند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین