|
| کد مطلب: ۸۷۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد

رئیس جمهور: از فردا سراغ جنگل خواران بروید

رئیس جمهور: از فردا سراغ جنگل خواران بروید

حجت الاسلام رئیسی گفت: به استاندار دستور داده شد از فردا با تشکیل کارگروهی سراغ جنگل خواران باید بروند.

به گزارش آیند، رئیس جمهور در نشست با نخبگان، خانواده‌های شهدا، ایثارگان و جمعی از اقشار مردم در ساری با ابراز تاسف از اینکه جنگل مورد تعرض قرار می‌گیرد، گفت:به استاندار مازندران دستور داده شد از فردا کارگروهی تشکیل بدهند و به سراغ ساختمان‌های جدید الاحداثی بروند که در دل جنگل ساخته شده اند.

او افزود: نهاد‌های متولی و نظارتی حتما به سراغ دستگاه‌هایی بروند که مجوز ساخت ساختمان‌ها را در جنگل داده اند و برخورد سریع باید انجام شود.

رئیس جمهور گفت: از همان ابتدا نباید گذاشت ساختمان غیرمجاز در جنکل ساخته شود و بعد عکس العمل نشان داد بلکه باید به سراغ کسانی رفت که به دلیل نفوذی که دارند ثروت‌های ملی را از بین می‌برند.

رئیس قوه مجریه گفت: نهادهای مربوطه مردم را هم در جریان مبارزه به جنگل خواری قرار دهند تا مشخص شود این افراد با چه مجوزی این ساختمان ها را در جنگل ساخته اند.

او ادامه داد: فیلمی از جنگل خواری و ساخت ساختمان های بزرگ در دل جنگل را که یک گروه دانشجویی تهیه کرده بودند دیدم که بسیار دردآور بود و مشخص نیست این افراد با چه مجوری در دل جنگل مجوز گرفته اند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه مهاجرت روستاییان در برخی استان‌ها نگران کننده است، گفت: افرادی روستا را رها می‌کنند که اقتصاد روستایی و کشاورزی برای آن‌ها به صرفه نیست و اگر اقتصاد روستایی و کشاورزی فعال باشد حتی روستاییانی اگر امکانات راه و آب و برق را نداشته باشند در روستا‌ها باقی می‌مانند.

تشکیل فوری ستاد ساماندهی سواحل
رئیس جمهور در خصوص آزادسازی سواحل نیز گفت: به وزیر کشور دستور داده شد تا سریعا ستادی برای ساماندهی سواحل تشکیل دهند.

او افزود: آزادسازی سواحل نباید به گونه‌ای شود که آمار غریق افزایش یابد بلکه استفاده ضابطه‌مند از سواحل و ایجاد فضایی امن، مفرح و نشاط آور در دستورکار است به گونه‌ای که حتی یک غریق هم اضافه باشد.

آقای رئیسی گفت: فصل اول این طرح آزاد سازی سواحل بود که انجام شد و فصل دوم این طرح برنامه ریزی برای بهبود کیفیت استفاده از سواحل است.

ارسال نظر

پربازدیدترین