|
| کد مطلب: ۸۷۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد

سفیر ایران در کی‌یف: هیچ گزارشی از آسیب هم وطنان نداشته‌ایم

سفیر ایران در کی‌یف: هیچ گزارشی از آسیب هم وطنان نداشته‌ایم

سفیر ایران گزارشی از اقدامات انجام شده برای خروج اتباع ایرانی از اوکراین ارائه و توضیحاتی را اعلام کرد.

به گزارش آیند، منوچهر مرادی سفیر ایران در اوکراین گفت: به رغم دشواری‌هایی که در اوکراین وجود دارد تمامی هم وطنان در سلامت به سر می‌برند و هیچ گزارشی از آسیب یا مشکلاتی که جان هم وطنان را به خطر اندازد نداشته ایم. همچنین سفارت ایران در خدمت هم وطنان بوده و با شماره تلفن ۳۸۰۶۳۰۴۴۹۲۹ + به صورت شبانه روزی می‌باشد و اگر لازم بود حتما با ما تماس بگیرند.

به گفته مرادی، در شهر‌های بزرگ اوکراین مانند خارکف و اودسا افرادی را تعیین کرده ایم که به موقع به خروج ایرانیان کمک کنند. هم وطنان می‌توانند در صورت نیاز با آقای حیدری از همکاران سفارت و با شماره تماس ۳۸۰۶۳۵۶۱۵۴۹۳+در خارکف و آقای هاشمی با شماره تماس ۳۸۰۵۰۳۹۰۹۵۵۵+ در اودسا در ارتباط باشند. این افراد مرتبطین سفارت هستند. در پشت مرز‌ها نیز سفارتخانه‌های ما آمادگی کامل دارند تا از هم وطنان استقبال کنند. نگران پشت مرز‌ها نباشند. هماهنگی کامل با سفارتخانه‌ها انجام شده است و اگر مشکل مدرک هم دارند همکاران بخش کنسولی آمادگی حل مسائل را دارند.

در پی شروع بحران اوکراین در پنجشنبه گذشته، تعدادی از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های اوکراین در کنار سایر مردم این کشور در تلاش برای خروج از اوکراین هستند.

علیرغم تلاشی که سفارت ایران در اوکراین و کشور‌های همسایه آن برای خروج دانشجویان ایرانی از اوکراین انجام می‌دهند، این روند با مشکلاتی روبرو است.

رئیس جمهور نیز با اعلام اینکه تحریکات ناتو از جمله عوامل بروز بحران اوکراین بوده گفت که ایران از هرگونه تلاش دیپلماتیک برای حل مسالمت‌آمیز مناقشات در اوکراین حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه هم پیش از این گفت: طی چند شب گذشته وزارت خارجه و سفارت خانه ما خواب نداشته است. از وزیر تا پایین ترین سطح آن را پیگیری می کنیم. صف طولانی برای ورود به لهستان تشکیل شده است.

مرز لهستان با اوکراین مرز اصلی اوکراین است و ماشین هایی برای ایرانیان در نطر گرفته شده است. تعدادی در ورشو و بوداپست اسکان داده شده اند. تعدادی از ایرانیان در دسترس ما نبودند یا اطلاعات خود را ندادند.

ارسال نظر

پربازدیدترین