|
| کد مطلب: ۸۶۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد

اجلاس ‌مجلس خبرگان ۱۷ و ۱۸ اسفند‌ماه برگزار می‌شود

اجلاس ‌مجلس خبرگان ۱۷ و ۱۸ اسفند‌ماه برگزار می‌شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: نهمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۷ و ۱۸ اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش آیند به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، اظهار داشت: نهمین اجلاس رسمى مجلس خبرگان رهبرى در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 17 و 18 اسفند برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم ساعت30 :8 صبح سه شنبه 17 اسفند در ساختمان سابق مجلس شوراى اسلامى برگزار می شود و پس از قرائت آیاتى از کلام الله مجید، آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبرى با حضور خبرنگاران سخنرانی می‌کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان بیان کرد: با توجه به اینکه از زمان انتخاب منتخبان میان‌دوره ای این مجلس، اجلاسی برگزار نشده در این اجلاس مراسم تحلیف این اعضای جدید برگزار خواهد شد که اعضاء محترم به ترتیب حروف الفباء عبارتند از حضرات آیات و حجج اسلام آقایان: اعرافی، پیشنمازی، دانش زاده(مؤمن)، سعدی، سعیدی گلپایگانی و مدرسی یزدی.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برنامه دیگر اجلاسیه، نطق ­های پیش از دستور 16 نفر از خبرگان محترم است که البته در صورت صلاحدید هیئت رئیسه محترم با توجه به ضیق وقت، جهت به سرانجام رساندن و تصویب نهایی مواد باقی مانده «طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری»، ممکن است تعداد نطق ­ها کاهش یابد.

خاتمی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اجلاس، حضور رئیس جمهور به عنوان شخصیت مدعو است، گفت: ضمن تشریح برنامه‌های دولت برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم اظهارات و مطالبات اعضای محترم خبرگان رهبری را استماع و طبق آیین‌نامه داخلی خبرگان به پرسش‌های مطروحه پاسخ خواهند گفت.

وی با بیان اینکه دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری در تاریخ 19 اسفندماه جاری انجام خواهد شد،خاطرنشان کرد: برای بالندگی بیشتر مجلس خبرگان رهبری، کمیسیون‌های اقتصادی، کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، کمیسیون بررسی و راه های پاسداری حراست از ولی فقیه به همراه سایر کمیسیون‌ها طی یک سال گذشته به صورت مستمر جلساتی برگزار کرده‌اند.

ارسال نظر

پربازدیدترین