|
| کد مطلب: ۸۶۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد

روح الامینی: مجلس جای رفتارهای پوپولیستی برای رأی آوری نیست

روح الامینی: مجلس جای رفتارهای پوپولیستی برای رأی آوری نیست

نماینده مردم تهران با اشاره به حواشی مطرح شده پیرامون موضوع بررسی ارز ترجیحی گفت: مجلس جای رفتارهای پوپولیستی برای رأی آوری نیست و نمایندگان باید به مباحث کارشناسی بودجه بپردازند.

به گزارش آیند، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه (۳ اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی پیشنهاد تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت، عبدالحسین روح‌الامینی در تذکر آیین نامه‌ای به استناد بند (۱۱) ماده (۲۲) درباره حفظ شأن و اقتدار و دفاع از جایگاه قانونی نمایندگان گفت: متأسفانه پیشنهادهایی در طول این ۳ روز مطرح شده که دولت در پاسخ معتقد است امکان اجرای آن را ندارد حتی درباره گزارش دیوان محاسبات نیز موضوعاتی مطرح شده است لذا از رئیس مجلس می‌خواهم که از اختیار قانونی خود برای تصمیم‌گیری یا رأی‌گیری استمزاجی نمایندگان استفاده کند.

نماینده مردم تهران با اشاره به حواشی مطرح شده پیرامون موضوع بررسی ارز ترجیحی گفت: مجلس جای رفتارهای پوپولیستی برای رأی آوری نیست و نمایندگان باید به مباحث کارشناسی بودجه بپردازند لذا رعایت حال مردم ضروری است از سوی دیگر رئیس و هیأت رئیسه مجلس باید به سوگندی که خورده‌اند عمل کنند.

روز گذشته در جریان بررسی بند مربوط به ارز ترجیحی، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق گفت: سناریوی پیچیده کردن ۹ میلیارد دلار یعنی مجلس را روبه روی مردم قرار دهند، مجلس با گرانی‌ها مخالف است و من عرض می‌کنم که سال آینده، سال معیشت مردم است و ما با گرانی مخالفیم. برگشت به کمیسیون معنایی ندارد و باید همین جا و در مقابل مردم تصمیم گیری شود.

در ادامه قالیباف رئیس مجلس در واکنش به اظهارات حاجی بابایی گفت: قرار نیست اینجا حرف سیاسی زده شود بلکه باید کار کارشناسی و علمی انجام شود. اینکه شعار دهیم در مقابل ملت تصمیم بگیریم یعنی کمیسیون را جمع کنیم و این سخن صحیحی نیست .

منبع: ایرنا

ارسال نظر

پربازدیدترین