|
| کد مطلب: ۸۵۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد

بنت: شب و روز در حال جنگ با ایران هستیم

بنت: شب و روز در حال جنگ با ایران هستیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن اتهام‌زنی به ایران تصریح کرد که تل‌آویو شب و روز در حال جنگ با ایران است.

به گزارش آیند به نقل از فارس،‌ «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که دیشب وارد بحرین شد، در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های این کشور، به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداخت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه بحرینی «الایام» خبر داد که در دیدار با مقامات این کشور پاره‌ای از مسائل را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد و به تقویت روابط دو طرف در تمامی زمینه‌ها از جمله اقتصاد، بهداشت، گردشگری و امنیت خواهد پرداخت.

وی در ادامه بدون اشاره به اقدامات تل‌آویو در منطقه به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداخت و این کشور را عامل بی‌ثباتی منطقه و حامی آنچه گروه‌های تروریستی خواند، معرفی کرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: «ما شب‌ و روز با ایران و وابستگان به آن می‌جنگیم».

بنت همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به مذاکرات رفع تحریم‌ها اشاره کرد و در این باره بیان کرد: «رئیس‌جمهور بایدن از پنجاه سال پیش تاکنون دوست واقعی اسرائیل بوده است. او درک می‌کند که نیازمند‌ی‌های امنیتی ما چه چیزهایی هستند. ما فکر می‌کنیم که امضای توافق با ایران یک اشتباه راهبردی است چراکه این توافق باعث خواهد شد این کشور توانمندی‌های هسته‌ای خود را حفظ کند و صدها میلیارد دلار به دست آورد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیشب در صدر هیأتی بلندپایه و برای اولین بار از زمان عادی‌سازی روابط به‌صورت علنی وارد پایتخت بحرین شد. طبق گزارش رسانه‌های بحرینی، او قرار است امروز با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه و همچنین «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولی‌عهد بحرین دیدار و گفت‌و‌گو کند.

بحرین و امارات عربی متحده در تاریخ دهم ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ با وساطت و فشار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا رسما توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را در کاخ سفید امضاء و روابط خود را با این رژیم علنی کردند. به‌رغم آنکه عمر توافق عاد‌ی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به دو سال نمی‌رسد؛ اما پایگاه آمریکایی «آکسیوس» اخیرا به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی فاش کرد که تل‌آویو و ابوظبی از بیش از دو دهه گذشته با یکدیگر همکاری اطلاعاتی و دفاعی دارند.

بنت در حالی وارد بحرین شده است که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سیزدهم ماه جاری و در سفری از پیش‌اعلام‌نشده وارد منامه، پایتخت بحرین، شد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با «عبدالله بن حسن النعیمی» همتای بحرینی خود یک توافقنامه امنیتی با منامه امضاء کرده بود.

طبق این توافقنامه که برای اولین بار از زمان عادی‌سازی روابط دو طرف در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ امضاء شده است، همکاری‌های امنیتی راهبردی میان بحرین و تل آویو افزایش می‌یابد؛ اما هنوز گزارشی از جزئیات این توافقنامه و مفاد آن منتشر نشده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شده بود: «این توافق به افزایش همکاری‌های اطلاعاتی، آموزشی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی کمک خواهد کرد. این توافق همچنین منجر به همکاری قوی و افزایش امنیت دو طرف و کل منطقه خواهد شد».

بنی گانتز نیز ادعا کره بود که این توافقنامه «تاریخی» است و منجر به آغاز سطح جدیدی از روابط میان دو طرف خواهد شد. او همچنین مدعی شده بود که این توافق به توامندی دو طرف برای مقابله با «تهدیدات مشترک» خواهد افزود.

این توافق در حالی میان دو طرف امضاء شده است که وزیر جنگ رژیم صهیوینستی با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین و «سلمان بن حمد» ولی‌عهد این کشور در منامه دیدار کرد. گانتز همچنین یک روز قبل از این دیدارها از ناوگان پنجم دریایی ارتش آمریکا در بحرین دیدن کرد و با «برد کوپر» فرمانده فرماندهی این ناوگان به گفت‌وگو نشست.

ارسال نظر

پربازدیدترین