|
| کد مطلب: ۸۳۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

دیدار نمایندگان ایران، روسیه و چین در وین

دیدار نمایندگان ایران، روسیه و چین در وین

تیم های مذاکره کننده ایران، روسیه و چین در حاشیه مذاکرات احیای برجام با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش آیند، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین از دیدار هیات‌های مذاکره کننده ایران، چین و روسیه در وین خبر داد.

اولیانوف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:هیأت‌های ایران، چین و روسیه درست قبل از اعلام وقفه در مذاکرات احیای برجام در وین برای مقایسه کردن یادداشت‌هایشان با یکدیگر دیدار کردند.

پیش تر وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که مذاکرات وین در مورد احیای توافق هسته‌ای به مرحله نهائی نزدیک شده و نیازمند تصمیمات سیاسی است.

طبق گزارش الجزیره، یکی از مسئولان وزارت خارجه آمریکا گفت: «مذاکرات وین طی ماه جاری به طرز بی سابقه‌ای فشرده شد و رایزنی‌ها افزایش یافت.»

این مسئول وزارت خارجه آمریکا افزود: «در این مذاکرات به مرحله پایانی نزدیک می‌شویم که نیازمند اتخاذ تصمیمات سیاسی است.»

هیئت‌های مذاکره‌کننده انگلیس، فرانسه و آلمان موسوم به تروئیکای اروپایی نیز روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: «ماه ژانویه شاهد فشرده‌ترین دور این مذاکرات تا به امروز بوده است. همه می‌دانند که ما در حال رسیدن به مرحله نهایی هستیم که نیازمند تصمیمات و مشارکت‌های سیاسی است؛ بنابراین مذاکره‌کنندگان برای مشورت به پایتخت‌ها بازمی‌گردند.»

سرویس خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد هفته آینده مذاکرات از سر گرفته خواهد شد.

میخائیل اولیانوف تایید کرده بود که مذاکرات در حال حاضر در مرحله پیشرفته‌ای قرار دارد. همچنین روز چهارشنبه اولیانوف اعلام کرد که که گفت‌وگوی مستقیم بین ایران و آمریکا ممکن است به زودی انجام شود و دستیابی به توافق برای از سرگیری اجرای توافق هسته‌ای در ماه فوریه آتی محتمل است.

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران اوایل دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و با وقفه‌ای چند روزه مجدداً ادامه یافت. در جریان رایزنی‌ها، طرف‌های برجامی بار‌ها اعلام کرده بودند که امیدوارند طی چند هفته آینده به توافق دست یابند. مقامات ایرانی نیز پیش از مذاکرات بار‌ها اعلام کردند به دنبال وقت کشی نبوده و به دنبال توافقی جامع بر اساس لغو تحریم‌ها و پایبندی طرف‌ها هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

پربازدیدترین