|
| کد مطلب: ۸۲۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد

وکیل هاشمی: اژه‌ای کار مثبتی را شروع کرد

وکیل هاشمی: اژه‌ای کار مثبتی را شروع کرد

اگر واقعا دستگاه قضایی با همین حدت و شدت برخورد کند و افراد اعمال نفوذ نکنند؛ کار مثبت و خوبی است.

یک کارشناس مسایل حقوقی گفت: تخریب بنای مربوط به دستگاه قضا در بستر رود چالوس اقدام خوبی بوده و آقای محسنی اژه‌ای کار مثبتی را شروع کرده است.

به گزارش آیند به نقل از ایسنا، سیدمحمود علیزاده طباطبایی در رابطه با سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه دایر بر وجود یک رویه نادرست، غیرمنطقی و هزینه‌زا در زمینه تخریب و قلع و قمع ابنیه غیرمجاز گفت: تخریب بنای مربوط به دستگاه قضا در بستر رود چالوس اقدام خوبی بوده و آقای محسنی اژه‌ای کار مثبتی را شروع کرده است.

وی افزود: سواحل رودخانه‌ها و دریا‌ها ابتدا توسط دستگاه‌های دولتی و سپس توسط مردم تصرف و ساختمان سازی شده است. اگر واقعا دستگاه قضایی با همین حدت و شدت برخورد کند و افراد اعمال نفوذ نکنند؛ کار مثبت و خوبی است و نتیجه خوبی را بدنبال دارد البته درست است به بیت المال خسارت وارد می‌کند، ولی چاره‌ای نیست و از طرفی محیط زیست حفظ می‌شود.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: تخریب ابنیه غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغات، عین قانون است و زمانی که بنای غیر مجازی ساخته می‌شود؛ ماده ۱۰۰ حکم به تخریب می‌دهد و باید این حکم اجرا شود و عملا می‌بینیم که کمتر این احکام اجرا می‌شود.

این حقوقدان تاکید کرد: مبارزه با تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات باید مبتنی بر سیاست‌های پیشگیرانه باشد و باید جلوی این گونه تخلفات گرفته شود، ولی متاسفانه اغلب این تخلفات با زد و بند انجام می‌شود.

علیزاده طباطبایی یادآور شد: همانطور که اعلام شد ساختمان قوه قضاییه مربوط به قبل از انقلاب بوده است و در اراضی ساحل رودخانه ساخته شده بود که حکم به تخریب دادند و باید اجرا می‌شد؛ البته ممکن است عده‌ای ناراضی باشند و آن هم به دلیل این است که منافعشان به خطر می‌افتد.

وی در پایان گفت: باید قوه قضاییه بدون ملاحظه‌ی منافع اشخاص، منافع عمومی را در نظر بگیرد و طبق قانون حکم صادر و اجرا کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین