|
| کد مطلب: ۷۹۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد

واکنش ایران به مقاله جنگ‌طلبانه یک روزنامه آمریکایی

واکنش ایران به مقاله جنگ‌طلبانه یک روزنامه آمریکایی

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در واکنش به مقاله اخیر روزنامه وال استریت ژورنال که در آن رئیس جمهور آمریکا را به اقدام نظامی علیه ایران تشویق می کند، تاکید کرد که این کار خلاف اصول حقوق بین‌الملل است.

به گزارش آیند، دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با انتشار یک پیام در حساب کاربری خود در توئیتر به مقاله جنگ طلبانه روزنامه وال استریت ژورنال واکنش نشان داد.

وال استریت ژورنال در این مقاله نوشته است، باتوجه به احتمال شکست مذاکرات وین بهتر است که جو بایدن خود را برای یک حمله نظامی آماده کند.

دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نیز در توئیت خود نوشت: تشویق و توصیه به رهبران برای انتخاب گزینه نظامی - به ویژه زمانی که یک فرایند دیپلماتیک جدی در جریان است - حماقت‌بار، خصمانه و مغایر با اصول حقوق بین الملل است.

در ادامه این پیام آمده است: کسانی که چنین طرح‌های بی‌ملاحظه‌ای را طراحی و اجرا می‌کنند، مسئول عواقب آن خواهند بود.

بنابر این گزارش، دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ١+٤ با حضور غیرمستقیم آمریکا با هدف رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این روزها در وین، پایتخت اتریش در جریان است.

منابع نزدیک به مذاکرات می گویند که گفت‌وگوها در سطوح کارشناسی و سیاسی در چارچوب دیدارهای دوجانبه و چندجانبه میان ایران و ۱+۴ و نیز میان ایران و آمریکا از طریق مکاتبات غیررسمی با محوریت هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در روزهای آتی ادامه خواهد داشت.

علی باقری رئیس هیات مذاکره کننده ایران روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که "تلاش‌ها برای دستیابی به نتیجه ادامه دارد."

باقری تاکید کرد که رمز موفقیت مذاکرات وین دستیابی به توافق در زمینه لغو موثر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: هرچه قدر طرف مقابل ما آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشند و اراده جدی‌تری برای پذیرش سازوکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها نشان دهند، به ویژه در دو موضوع راستی آزمایی و تضمین در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

پربازدیدترین