|
| کد مطلب: ۷۹۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

خاطره کوتاه سخنگوی سابق وزارت خارجه از حاج قاسم و ظریف

خاطره کوتاه سخنگوی سابق وزارت خارجه از حاج قاسم و ظریف

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با ذکر خاطره کوتاهی گفت: فرمانده شهید سپاه قدس در دیدار هیئتی عربی با تسلط به زبان عربی به زبان هیئت میهمان سخن می‌گفت و وزیر امور خارجه سابق کشورمان به زبان انگلیسی گفت‌وگو می‌کرد.

به گزارش آیند، دو سال از روزی که فرماندهان رشید مقاومت منطقه، شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به‌وسیله ترویستی ترین ارتش جهان به شهادت رسیدند می‌گذرد؛ در همه روزهای پس از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، آزادی خواهان بیشتری از سراسر جهان با شخصیت او آشنا شده‌اند و حال همگان می‌دانند حاج قاسم تأثیرگذارترین مرد میدان مقاومت است. بی‌تردید شنیدن خاطرات از دوران حیات فرمانده رشید مقاومت خالی از لطف نیست.

سید عباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا گفت: قبل از شهادت قاسم سلیمانی هیئتی از یکی از کشورهای عربی به ایران آمد و ملاقاتی با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه سابق کشورمان داشت.

انگلیسی صحبت کردن ظریف در حضور سردار سلیمانی/ حاج قاسم جمع میان میدان و دیپلماسی بود انگلیسی صحبت کردن ظریف در حضور سردار سلیمانی/ حاج قاسم جمع میان میدان و دیپلماسی بود

سردار سلیمانی و محمدجواد ظریف

وی درباره این ملاقات که جنبه محرمانه داشت، افزود: دیدار در وزارت امور خارجه برگزار شد و حاج قاسم نیز در دیدار و مذاکره حضور داشت. نکته قابل توجه این بود که در آن دیدار سردار سلیمانی با تسلطی که به زبان عربی داشت، به زبان هیئت میهمان سخن می‌گفت و ظریف نیز به زبان انگلیسی گفت‌وگو می‌کرد.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه کشورمان با جالب توصیف کردن این صحنه عنوان کرد: تسلط حاج قاسم و امکان گفت‌وگوی وی با هیئت عربی نشان‌دهنده بحث هماهنگی دیپلماسی و میدان است. البته ظریف عربی را کاملاً متوجه می‌شد، ولی گفت‌وگو را به زبان انگلیسی انجام می‌داد.

ارسال نظر

پربازدیدترین