|
| کد مطلب: ۷۸۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد

آیت‌الله خاتمی: انتقام نهایی ما مجازات ترامپ است

آیت‌الله خاتمی: انتقام نهایی ما مجازات ترامپ است

خطیب نمازجمعه تهران گفت: انتقام نهایی ما ترور حاج قاسم این است که تمام مسببان، مباشران و ترامپ جنایتکار که سریعا این جنایت را برعهده گرفت، مجازات شوند.

به گزارش آیند به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (10 دی) با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله مجتهدی و آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی و یاد و خاطره سفیر مجاهد شهید حسن ایرلو، گفت: شهید ایرلو وقتی به این ماموریت می‌رفت، مسئولین به خانواده‌شان گفتند این سفارت، شهادت را در پی دارد و ایشان با آغوش باز پذیرفتند. ایشان در یمن بیماری کرونا می‌گیرد و متاسفانه به دلیل کم کاریِ عربستان و عوارض شیمیایی جنگ، این عزیز ما به لقاء الله می‌پیوندد.

وی افزود: تریبون نمازجمعه تریبون شما مردم است که در این مانور شرکت می‌کنید. خطیب جمعه وظیفه دارد درد شما را بگوید، این گرانی‌های سرسام آور غم جانکاه مردم است. این مردم عزیزاند و و عظمت و عزت دارند، رنج دارد که مردی از خانه بیرون بیایید و شرمنده خانواده شود. می‌دانم که مسئولان در حال تلاش هستند اما تقاضا دارم بر سرعت این تلاش بیفزایید قبل از اینکه مردم کمرشان زیر بار این گرانی شکسته شود؛ از شما می‌خواهم تلاش خود را سرعت ببخشید.

آیت‌الله خاتمی گفت: البته بی انصافی است از سخت کوشی مسئولان تشکر نکنم. رئیس‌جمهور محترم استراحت خود را به حداقل رسانده و ایام کاری و غیرکاری به خدمت مشغول‌اند.

خطیب نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: روز 9 دی در تقویم به نام روز بصیرت و میثاق با ولایت نامیده شده و اسم بامسمایی است، روز بصیرت است چون مردم هدف فتنه گران را فهمیدند. فتنه‌گران نظام ولایی و سقوط نظام ولایی را هدف قرار داده بودند و هشت ماه از خرداد تا دی تا توانستند اغتشاش آفرینی کردند و تا توانستند دروغ گفتند و سرمایه حضور 85 درصدی مردم پای صندوق رای را از بین بردند و به عزاداران سیدالشهدا حمله کردند. به عاشورای مردم هجمه کردند و سردسته آنها اینان را "مردم خداجو" خطاب کرد.

وی افزود: مردم فهمیدند قصه، قصه انتخابات نیست و به صحنه آمدند و چه کار کارستانی کردند. میثاق با ولایت بستند و سفره فتنه‌گران را برای همیشه بستند. دو نکته در این حماسه نهم دی چشم‌گیر بود. یک اینکه تنها عکس رهبر انقلاب و امام خمینی در دست مردم بود و دیگری این شعار را سر می‌دادند که "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" و "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند".

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه 13 دی دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی است، اظهار داشت: ما دو حاج قاسم داشتیم. یکی حاج قاسمی که تا زنده بود نامش رمز مقاومت و شجاعت بود. آمریکایی‌ها گفته بودند ده سال طول می‌کشد تا دولت داعش از موصل بیرون برود اما ایشان وعده سه ماهه سقوط دولت داعش را داد و کمتر از سه ماه کلک دولت داعش کنده شد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: ما یک شهید حاج قاسم هم داشتیم و شهادت او کاری معرکه کرد. آن تشییع ده ها میلیونی در عراق و ایران یک مانور و رزمایش بود. خون پاکش کلک آمریکا را در افغانستان کند و فرار کردند و به زودی کلک اینها از عراق هم کنده خواهد شد. طلیعه پیروزی در یمن هم آشکار است؛ همچنین حمله به عین الاسد را داشتیم که این انتقام (حمله به عین الاسد) انتقام نهایی ما نیست؛ انتقام نهایی ما این است که تمام مسببان، عاملان و مشاوران این ترور و ترامپ جنایتکار که سریعا این جنایت را برعهده گرفت، مجازات شوند.

وی با بیان اینکه اسرائیل، این جرثومه فساد، هفته گذشته به بندر لاذقیه سوریه حمله کرد و انبار مواد غذایی و دارویی را زد، گفت: این است که می‌گوییم رژیم صهیونیستی یعنی تجاوزگرِ مداوم و دائم. این رژیم به فضل خدا سرنوشتی جز نابودی نخواهد داشت و انشاءالله قبل از 25 سال که مقام معظم رهبری فرمودند این رژیم غاصب و جعلی نابود خواهد شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به رزمایش‌های نظامی کشور گفت: رزمایش پیامبر اعظم را داشتیم که باید در این رابطه گفت سیاست ما تهاجم نیست بلکه بازدارندگی است و این رزمایش‌ها هم بازدارندگی ایجاد می‌کند. نظامیان خارجی گفتند 16 موشک شلیک شده به تل آویو خواهد رسید؛ من از همین تریبون می‌گویم که اگر رژیم صهیونیستی کمترین خطایی داشته باشد و خیال تجاوز به این ملت قهرمان را داشته باشد با همین موشک‌ها روز شما تبدیل به شام سیاه خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر اینکه مردم همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند، اظهار داشت: موج ششم ویروس کرونا که اندکی در کشور ما آمده می‌طلبد تا آخرین روزی که این ویروس در کشور ما هست، دستورالعمل‌ها رعایت شود و امیدواریم همچنان با رعایت اینها از زبان مسئولان‌مان در زمانی نه چندان دور بشنویم که به ملت ایران خبر دهند این ویروس منحوس گور خود را گم کرده و مردم زندگی عادی خود را خواهند داشت.

ارسال نظر

پربازدیدترین