|
| کد مطلب: ۷۷۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد

اذعان ژنرال آمریکایی به توان موشکی ایران

اذعان ژنرال آمریکایی به توان موشکی ایران

ژنرال مک کنزی با اشاره به هدف قرار گرفتن پایگاه عین الاسد به دقت بالا و حجم زیاد موشک‌های ایران اذعان کرد.

به گزارش آیند به نقل از باشگاه خبرنگاران، ژنرال مک کنزی، فرمانده نیرو‌های تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا موسوم به «سنتکام» در مصاحبه با نیویورکر درباره حمله موشکی ایران به عین الاسد، اذعان کرد که موشک‌های ایران می‌توانند به هر منطقه‌ای از خاورمیانه که بخواهند با دقت و با حجم بالا ضربه بزنند.

مک کنزی در مصاحبه خود اظهار کرد: «درس حادثه پایگاه عین الاسد برای من این بود که موشک‌های ایران به تهدیدی فوری و جدی‌تر از برنامه هسته‌ای این کشور تبدیل شده است. دهه‌ها پیش موشک‌های ایران آنقدر پیشرفته و دقیق نبودند.»

او در ادامه به قدرت موشکی ایران اذعان کرد و گفت: «در عین الاسد آن‌ها تقریبا به هر جایی که می‌خواستند، ضربه زدند. ایران می‌تواند به طور موثر و وسیع هر نقطه در خاورمیانه را با دقت بالا و حجم زیاد مورد هدف موشک‌های خود قرار بدهد.»

نیویورکر در ادامه اعلام کرد که تهران به چیزی دست یافته است که مک کنزی آن را «تطابق بیش از حد» می‌نامد. سطحی از توانایی که در آن یک کشور دارای تسلیحاتی است که کنترل یا شکست آن را بسیار دشوار می‌کند. ایران اکنون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موشک در جهان است و بر توسعه موشک‌هایی دقیق‌تر با قدرت تخریب و برد بیشتر تمرکز کرده است.

رابرت مالی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار نیویورکر با اشاره به قدرت موشکی ایران، گفت: «ایران ثابت کرده است که از برنامه موشک‌های بالستیک خود به عنوان ابزاری برای ارعاب یا جلوگیری از زورگویی دشمنان خود استفاده می‌کند. ایران می‌تواند موشک‌های بیشتری شلیک کند تا دشمنان خود را نابود کند.»

سیزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸ بود که آمریکایی‌ها در اقدامی جنایتکارانه سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس را در عراق به شهادت رساندند. چند روز پس از این جنایت، ایران نیز در واکنش به این جنایت پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق را مورد حملات موشکی خود قرار داد.

ارسال نظر

پربازدیدترین