|
| کد مطلب: ۷۵۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

نسبت به بازگشت ایران به توافق هسته‌ای اطمینان خاطر داریم

نسبت به بازگشت ایران به توافق هسته‌ای اطمینان خاطر داریم

روسیه اعلام کرد که نسبت به بازگشت ایران به توافق هسته‌ای اطمینان خاطر دارد.

به گزارش آیند، «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقرر در وین در حساب کاربری خود در توئیتر تاکید کرد که نسبت به بازگشت ایران به توافق هسته‌ای اطمینان خاطر دارد.

اولیانوف در این ارتباط گفت: «به عنوان رئیس هیئت روسی در گفتگوهای وین که از نزدیک با هیئت ایرانی در ارتباط بودم، تردیدی ندارم که تهران در مورد دستیابی به توافق بر سر بازگرداندن برجام و لغو تحریم‌ها در مدت زمان کوتاه بسیار جدی است.»

نسبت به بازگشت ایران به توافق هسته‌ای اطمینان خاطر داریم

نسبت به بازگشت ایران به توافق هسته‌ای اطمینان خاطر داریم

پیش از این، وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «مسکو امیدوار است اکنون که همه طرفین آمادگی خود را برای انجام تلاش‌های لازم نشان داده‌اند؛ دور هشتم مذاکرات وین در مدتی کوتاه به توافقی منجر شود که از رضایت متقابل (همه طرفین) برخوردار است.»

در این بیانیه آمده بود: در ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر)، کمیسیون مشترک برجام به دور هفتم مذاکرات وین برای احیای اجرای کامل توافق هسته‌ای پایان داد. پیشرفت‌های مهمی مشاهده شد که اجازه می‌دهد تلاش‌ها و همکاری‌های بیشتر وارد مرحله جدیدی شود. هیئت‌ها رایزنی‌های بیشتری را در پایتخت‌ها انجام خواهند داد.

این بیانیه می‌افزاید: همچنان مسائل سیاسی بسیار دشواری باقی مانده که باید راه حلی برای آنها بیابیم. با این وجود، همه طرف‌های مذاکره‌کننده عزم خود را در تلاش برای عمل به سریع‌ترین وظیفه مشترک یعنی بازگرداندن برجام به چارچوب مورد توافق اولیه، بدون «ضمائم» و «معافیت‌ها»، جزم کرده‌اند.

از سوی دیگر، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن هم در مصاحبه‌ای با نشریه «نیوزویک»، خواستار انعطاف حداکثری از سوی همه طرفین مذاکرات وین در تلاش برای جستجوی راه‌حلی برای حصول هرچه سریع‌تر توافق شد.

منبع: مهر

ارسال نظر

پربازدیدترین