|
| کد مطلب: ۷۴۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد

فایز الطراونه، نخست‌وزیر سابق اردن درگذشت

فایز الطراونه به دلیل ابتلا به بیماری لاعلاج در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود.

رسانه‌های اردن از فوت نخست وزیر سابق این کشور به دلیل ابتلا به بیماری لاعلاج خبر دادند.

به گزارش آیند به نقل از ایسنا، شبکه خبری «العربیه» در توییتر، خبر فوت فایز الطراونه، نخست وزیر سابق اردن پس از دست و پنجه نرم کردن با بیماری را تایید کرد.

پیشتر خبرگزاری اردنی «عمون» اعلام کرده بود که فایز الطراونه به دلیل ابتلا به بیماری لاعلاج در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی اردن با انتشار خبر فوت نخست وزیر سابق این کشور از خداوند متعال طلب رحمت و مغفرت و برای اعضای خانواده وی طلب صبر و بردباری کردند.

فعالان اعلام کردند که وی پس از ابتلا به بیماری سرطان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت معالجه و درمان بود.

الطراونه در سال ۱۹۴۹ متولد شد، دارای مدرک کارشناسی اقتصاد از دانشگاه اردن است، وی در سال ۱۹۷۴ مدرک کارشناسی ارشد و در سال ۱۹۸۰ مدرک دکترا را از دانشگاهی در جنوب کالیفرنیا گرفت.

الطراونه سفیر اردن در آمریکا بود و ریاست هیئتی اردنی را برعهده داشت که مسئول مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۴ بود.

سپس وی در ۲۰ اوت ۱۹۹۸ نخست وزیر شد. وی در سال ۱۹۹۹ به عنوان رئیس دربار پادشاهی منصوب شد. از دیگر پست‌های وزارتی که در آن فعالیت داشت، وزیر امور خارجه و وزیر تجارت بود و طراونه در سال ۲۰۰۳ عضوی در مجلس سنا شد.

الطراونه برای دومین بار در سال ۲۶ آوریل ۲۰۱۲ پس از استعفای ناگهانی شوکت الخصاونه به عنوان نخست وزیر تعیین شد و تا اکتبر ۲۰۱۲ هنگامی که عبدالله النسور، به عنوان نخست وزیر تعیین شود، در این پست فعالیت داشت و الطراونه توسط عبدالله دوم، پادشاه اردن در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۳ به جای ریاض ابو کرکی، رئیس دیوان پادشاهی شد.

ارسال نظر

پربازدیدترین