|
| کد مطلب: ۷۳۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

نخستین سفر بن سلمان به قطر، پس از پایان اختلافات +تصاویر

نخستین سفر بن سلمان به قطر، پس از پایان اختلافات +تصاویر

محمد بن سلمان در چارچوب سفر دوره‌ای به منطقه خلیج فارس به دوحه رفت و با امیر قطر دیدار کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دو طرف درباره امنیت خلیج فارس و ثبات منطقه تبادل نظر کردند. ولیعهد عربستان در حالی به منطقه سفر کرده است که اجلاس سالانه سران کشورهای خلیج فارس این ماه در ریاض برگزار خواهد شد.

این نخستین بار از زمان محاصره اقتصادی قطر در سال ۲۰۱۷ است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به قطر سفر کرده است؛ محاصره اقتصادی که همه فکر می‌کردند بزرگترین بحران سیاسی در منطقه است و موجب شکاف سیاسی هر چه بیشتر بین این دو کشور همسایه می‌شود. در آن تحریم خاص که علیه قطر اعمال شد، امارات عربی متحده، بحرین و مصر، و در راس آن‌ها عربستان قرار داشت.

اوایل امسال تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در شهر العلا در عربستان دیدار و اعلام کردند ما اختلافاتمان را کنار می‌گذاریم، و با عبور از فصل بحران آغاز تازه‌ای خواهیم داشت.

آن‌ها در دیدار امروز خود درباره طیف گسترده‌ای از مسائل، اعم از امنیت، دیپلماسی، مسائل منطقه ای، و نیز لزوم حرکت رو به جلوی هر دو کشور تبادل نظر کردند. تاجرانی از عربستان سعودی و قطر امروز صبح با هدف بازگرداندن روابطشان به حالت عادی در دوحه با یکدیگر دیدار کردند.

اما در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد به این زودی‌ها چنین اتفاقی بیفتد، باید گفت محاصره اقتصادی قطر زخم‌هایی را ایجاد کرد که برای التیام آن‌ها زمان لازم است. آن‌ها می‌گویند قصد این کار را دارند و به سرعت رو به جلو گام بر می‌دارند تا این مقاصد با روابط قوی‌تر بین دو کشور محقق شود.

چهاردهم دسامبر اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، عربستان برگزار خواهد شد که به آن‌ها در توانایی برای رفع اختلافات و اینکه بیایند و به جامعه بین المللی بگویند که شورای همکاری خلیج فارس در مورد مسائل مهم منطقه‌ای بالاخره یکصدا شده است، کمک می‌کند.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

ارسال نظر

پربازدیدترین