|
| کد مطلب: ۷۲۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد

چین: دیپلمات های آمریکایی اصلاً به المپیک دعوت نشده اند!

چین: دیپلمات های آمریکایی اصلاً به المپیک دعوت نشده اند!

سفارت چین در واشنگتن می گوید اقدام کاخ سفید در تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن نمایشی است چراکه اصلاً از سیاستمداران واشنگتن برای حضور در این رویداد دعوت نشده است.

به گزارش آیند به نقل از اسپوتنیک، «لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن می گوید تصمیم دولت بایدن برای تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، یک بازی سیاسی تلقی می شود و تأثیری بر موفقیت این رویداد نخواهد داشت.

وی افزود: به هر حال دعوت نامه ای هم برای سیاستمداران آمریکایی ارسال نشده بود. بنابراین، ایده بایکوت دیپلماتیک المپیک، اساساً معنا ندارد. چنین ظاهرسازی هایی با انگیزه سیاسی و در راستای تحریف منشور المپیک انجام می شود. اصلاً کسی به حضور یا عدم حضور آنها اهمیتی نمی دهد.

پیشتر در ماه میلادی نوامبر هم، وزارت خارجه چین با اشاره به ماهیت ورزشی این رویداد، گفته بود که المپیک زمستانی پکن صحنه ژست های سیاسی و دستکاری (افکار عمومی) نیست.

روز گذشته، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید اعزام نماینده رسمی یا دیپلماتیک آمریکا به المپیک زمستانی چین را رد کرد.

سخنگوی کاخ سفید علت عدم اعزام نماینده دیپلماتیک به المپیک پکن را اتهامات حقوق بشری چین عنوان کرد و در عین حال مدعی شد: قهرمانان تیم آمریکا از حمایت کامل ما برخوردار هستند. ما به طور ۱۰۰ درصد پشت آنها هستیم و آنها را از خانه تشویق می‌کنیم اما در هیاهوی بازی‌ها حضور نخواهیم داشت.

پیشتر زمزمه‌هایی مبنی بر تحریم سراسری بازی‌های المپیک از سوی دولت دموکرات آمریکا مطرح شده بود و حال به نظر می‌رسد با مخالفت کمیته ملی المپیک ایالات متحده، کاخ سفید تنها به تحریم دیپلماتیک بسنده خواهد کرد. بدین ترتیب ورزشکاران آمریکایی در پکن حاضر خواهند شد بدون اینکه مقامات سیاسی ایالات متحده در مراسم افتتاحیه و اختتامیه حاضر شوند.

منبع: مهر

ارسال نظر

پربازدیدترین