|
| کد مطلب: ۷۱۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد

ارشد نظامی آجا خبر داد: تمرکز خدماتمان در اصفهان است

ارشد نظامی آجا با بیان اینکه در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه امروز کشور به واسطه خشکسالی با بحران هایی مواجه است، گفت: ارتش در مسئله کمک رسانی و محرومیت زدایی کارنامه درخشانی دارد و تمرکز خدمات در اصفهان است.

ارشد نظامی آجا خبر داد: تمرکز خدماتمان در اصفهان است

به گزارش آیند، امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز، امروز ( شنبه-۱۳ آذرماه) در نشست خبری با اشاره به نقش موثر و انجام فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه محرومیت زدایی، اظهار کرد: تمرکز و کمک به محرومیت زدایی ارتش بنا به وظیفه ذاتی است که در قانون اساسی مشخص شده و شعار «ارتش فدای ملت» باعث شده در راستای محرومیت زدایی نقش فعال داشته باشیم.

وی، ارتش را یکی از ارکان و بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: ارتش در عرصه‌های پر فراز و نشیب کشور فعالیت‌های بی بدیلی با عملکرد درخشان داشته و دارد.

آذرافروز با اشاره به شرایط اقلیمی خاص کشور و بلایای طبیعی بسیاری که در کشور رخ می دهد، تصریح کرد: این بلایا خسارت های بسیاری به کشور وارد می کند، اما ارتش در بخش های مختلف با نیت کمک رسانی فوری اقداماتی ارزنده انجام می دهد.

ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، ایجاد حصار امن برای کشور را رسالت اصلی ارتش دانست و گفت: ارتش در موضوع کمک رسانی و محرومیت زدایی کارنامه درخشانی دارد و تمرکز خدمات در اصفهان است.

آذرافروز با اشاره به بحران کرونا در کشور، گفت: ویروس کووید ۱۹ در دو سال اخیر شاخص ترین بلایایی است که ما را درگیر کرده است، اما از روزهای نخست تمام سازمان ها فعالیت های ویژه ای انجام دادند و ارتش نیز از این قاعده جدا نبوده است.

وی تاکید کرد: ارتش علاوه بر اینکه امنیت مرزها را بر عهده دارد، یک چشم آن متوجه مردم است که هرمنطقه ای که نیازمند کمک باشد و از دست ارتش بر بیاید به آن ناحیه کمک رسانی کند.

آذر افروز به تشکیل کمیته مدیریت و فرماندهی محردمیت زدایی در ارتش جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: تمام تجهیزات ارتش که در زمان جنگ استفاده می شوند در زمان صلح کاربردی خواهد بود و حتی یک تانک هم کمک می‌کند.

ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه امروز کشور به واسطه خشکسالی با بحران هایی مواجه است، گفت: در حال حاضر آب نیست. البته ارتش در مواقع خاص در این بحث وارد شده و هرجا نیاز به کمک باشد اعلام آمادگی داریم. موضوع بی آبی چالش سراسری است و منتظر هستیم که ببینیم مسئولان کشور در این زمینه قرار است چه برنامه‌ای داشته باشند.

آذرافروز با تاکید بر اینکه ماموریت های ارتش برای دیده شدن نیست، خاطرنشان کرد: فرزندان ارتش بی ادعا فعالیت می کنند و ارتش در کنار سایر سازمان های کشور برای پشتیبانی حضور دارد.

وی در خصوص کمک متخصصان و پزشکان منطقه اصفهان به مناطق محروم، گفت: بعد از اعلام فراخوان داوطلبانه در زاهدان کمک هایی از سوی اصفهان روانه شد. هرکجا دانشگاه علوم پزشکی در مقاطع بحرانی درخواست نیرو داشته ارتش وارد عمل شده است.

ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، گفت: برای مثال در اوج گیری کرونا در سیستان و بلوچستان کادر درمان دچار چالش جدی شدند و ما حداقل ۴۰ نفر در یک پرواز از ارتش اصفهان برای این شهرستان به همراه کادر پزشکی از جمله پزشک و پزشکیار اعزام شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در مرکز واکسیناسیون ارتش در خیابان صفه پزشکان و پزشکیاران ما فعالیت دارند.

آذرافروز بر افزایش تهدیدهای کشور از سوی دشمنان اشاره و اظهار کرد: نیروهای نظامی بر اساس تهدیدات جدید تاکنیک و تکنیک خواهند داشت و اگر غیر از این باشد نیروها رو به فنا خواهند بود. خوشبختانه در کشور این مهم انجام می شود و در یگان‌ها به مرحله اجرا در می‌آید.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری به راه‌اندازی جاده جدید دهق و میمه اشاره و اظهار کرد: با این اقدام مسیر کسانی که از تهران قصد رفتن به خرم آباد را دارند ۹۰ دقیقه کاهش می‌یابد و این امر بسیار مهم است./ ایسنا

ارسال نظر

پربازدیدترین