|
| کد مطلب: ۷۰۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد

دولت بدهی‌های شهرداری را نمی‌پردازد + فیلم

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم، پرداخت بدهی‌های شهرداری توسط دولت دور از ذهن است.

دولت بدهی‌های شهرداری را نمی‌پردازد + فیلم

پریسا هاشمی: جعفر تشکری‌هاشمی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آیند تاکید کرد: پرداخت مطالبات شهرداری از دولت حتی در 4 سال پیش رو نیز دور از نظر است.
با توجه به بدهی‌هایی که از سوی دولت در طی این چند سال به صورت خردخرد صورت گرفته ‌است، دولت موظف است که تعهدات خود را نسبت به شهرداری عمل کند. عضو شورای شهر تهران، در پاسخ با اینکه اگر مطالبات شهرداری‌تهران ازسوی دولت پرداخت شود، شهرداری چه اقداماتی را میتواند به‌انجام برساند؟
گفت: شهرداری تهران چندین سال پیش آنهم در یک نوبت در مورد مطالبات خود با دولت به توافق رسیده و مبلغ آن نیز استخراج شد. اما دولت در آن زمان توان پرداخت این مطالبات را نداشت. شهردار تهران اعلام کرد که شهرداری مبلغی حدود 50 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد. اما باید واقع‌بینانه باشیم. وقتی این اعدادی کوچک بودند و در دو دهه گذشته شکل گرفتند، دولت امکان پرداخت این مبالغ خرد را نداشت در حال حاضر که این مبالغ انباشت شده و به مرز حدود 50 هزار میلیارد تومان رسیده است، فرض اینکه دولت می‌تواند این مبالغ را پرداخت کند، ساده‌ نگاه کردن به مسائل است. شهرداری باید این مطالبه را به صورت خردخرد و با تلاش بسیار، در کنار بودجه‌های مصوب سالانه این مبلغ را از دولت مطالبه کند.
او در ادامه افزود: اگر شهرداری اساس دریافت مطالبات خود را از دولت به صورت یک جا، در طی سالهای 1400 و 1401 یا حتی در 4 سال پیش‌رو (سالی 15هزار میلیارد تومان) باشد، دور از واقعیت است.
او در ادامه تاکید کرد: دولت در بودجه 1401 حتی ردیف‌های معمول سال‌های گذشته را حذف کرده است. این امر زنگ خطربزرگی برای مشکلات پیش‌رو است. شهرداری نباید تمام تخم مرغ‌های خود رادر سبد مطالبات دولت بگذارد.
جعفرتشکری‌هاشمی، عضو شورای شهر تهران افزود: شهرداری باید به سرعت در بودجه سال 1401 خود درآمد‌‍‌های پایه‌دار و ممکنه را شناسایی بکند. اگر موفق به دریافت مطالبات از دولت شد که بسیار خوب است. البته تاکید کردم که این امر جز تصوری دور از واقعیت چیز دیگری نیست. اگر شهرداری نتوانست مطالبات خود را از دولت بگیرد باید به دنبال تولید ثروت بدون فشار به مردم باشد. این تولید ثروت از طریق کاهش هزینه‌ها و واگذاری امور به مردم به دست می‌آید.
او گفت: امیدواریم بتوانیم در این مدت انتظارات مردم را در خصوص اداره شهر به انجام برسانیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین