|
| کد مطلب: ۶۸۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد

واکنش پسر ترامپ به انتخاب نام «اومیکرون» برای کرونای جدید!

واکنش پسر ترامپ به انتخاب نام «اومیکرون» برای کرونای جدید!

سازمان بهداشت جهانی دو حرف الفبای یونانی، نیو (NU) و زای (Xi) را کنار زد، تا تازه‌ترین سویه کشف‌شده کرونا را اومیکرون بنامد. اما این اقدام، موجب انتقاد برخی سیاستمداران در غرب، و شوخی‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی شد .

به گزارش آیند، سازمان بهداشت جهانی گفته است که دلیل کنار گذاشته شدن Nu به این خاطر است که با کلمه انگلیسی New به معنای نو ممکن است اشتباه گرفته شود، و حرف Xi که مثل نام خانوادگی شی (Xi) جین پینگ رئیس‌جمهوری چین نوشته می‌شود و ممکن بود برخورنده باشد و موجب "انگ زدن به یک منطقه" شود .

در نامگذاری یک پدیده یا موضوع بین‌المللی این نوع ملاحظات چندان عجیب نیست. با این حال این تصمیم موجب شد شوخی‌ها و بازی‌های کلامی در شبکه‌های اجتماعی درباره این دو حرف محروم شده الفبای لاتین به راه بیافتد .

همزمان ملاحظه اخیر سازمان بهداشت جهانی به مذاق برخی سیاستمداران در آمریکا خوش نیامد .

از جمله سناتور تد کروز، سیاستمدار جمهوری‌‌خواه در آمریکا در توییتی به سازمان بهداشت جهانی طعنه زد و گفت اگر این سازمان "انقدر از حزب کمونیست چین می‌ترسد، چگونه می‌توان به آنها اعتماد کرد که در آینده در یک همه‌گیری فاجعه‌بار جهانی دیگر مخفی‌کاری نکنند؟ "

دونالد ترامپ جونیور، پسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز این تصمیم سازمان بهداشت جهانی را مسخره کرد و گفت: "تا جایی که به من مربوط است، سویه اصلی همیشه Xi است ."

ارسال نظر

پربازدیدترین