|
| کد مطلب: ۶۸۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به زودی ممنوع‌الخروجی به افراد پیامک می‌شود / حذف هرگونه خدمات دهی به مجرمان فراری

به زودی ممنوع‌الخروجی به افراد پیامک می‌شود / حذف هرگونه خدمات دهی به مجرمان فراری

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: به زودی با زیرساخت‌های فراهم شده ممنوع‌الخروجی افراد از طریق پیامک به آنها اعلام می‌شود. با راه اندازی سرویس بانک اطلاعات مجرمان متواری، از ارائه هرگونه خدماتی به آنها جلوگیری می‌شود.

به گزارش آیند، محمد کاظمی فرد در جلسه‌ای با حضور سردار دولتخواه، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی که در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد، ضمن تقدیر از همکاری ناجا و زحمات معاونت فناوری در زمینه راه‌اندازی و پیشبرد «پروژه ارتباط با ناجا» تاکید کرد: در برخی از استان‌ها پرونده‌ها به صورت دستی و فیزیکی از کلانتری به دادسرا و یا بالعکس ارسال می‌شود که باید با تجهیز کلانتری یا دادسرا و آموزش‌های لازم این مشکل برطرف شود.

او با اشاره به سند تحول قضایی در بحث مجرمان متواری گفت: با همکاری ناجا تا پایان سال سرویس بانک اطلاعات مجرمان متواری راه‌اندازی خواهد شد تا از ارائه خدمات به این مجرمان جلوگیری شود.

محمد کاظمی فرد با اشاره به این که با توجه به تاکید ریاست محترم قوه قضاییه در مورد اطلاع‌رسانی به افرادی که از کشور ممنوع‌الخروج می‌شوند افزود: در این زمینه نیز سرویسی ایجاد خواهد شد که به محض ممنوع‎الخروج شدن فرد با ارسال پیامک، این مهم به او اطلاع داده شود.

در این جلسه سردار دولتخواه گفت: با توجه به همکاری و همدلی قوه قضاییه و نیروی انتظامی در زمینه الکترونیکی کردن خدمات، زیرساخت‌ها و زیربناهای خوبی ایجاد شده که با سرعت بخشیدن به کارها رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

او افزود: در پروژه ارتباط بر خط الکترونیکی بین ناجا و قوه قضاییه، بیش از 750کلانتری متصل و بیش از 1000 مقر تجهیز شده است که امیدواریم با کمک مرکز آمار و فناوری اطلاعات مشکلاتی که در اجرای این طرح وجود دارد، هرچه زودتر برطرف شود. / مافا - قوه قضائیه

ارسال نظر

پربازدیدترین