|
| کد مطلب: ۵۳۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد

خبر خوش برای بازنشستگان کارگری

خبر خوش برای بازنشستگان کارگری

به گزارش آیندنیوز، متن نهایی لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی توسط سازمان برنامه و بودجه و بعد از جلساتی که با کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی و اتحادیه‌ی پیشکسوتان جامعه کارگری برگزار شد، تهیه شده است. این لایحه در همین هفته در هیات دولت طرح و بعد از تصویب به مجلس ارائه خواهد شد.

در نسخه‌ی نهایی این لایحه که به دست ایلنا رسیده، دو مطالبه از مطالبات اصلی بازنشستگان گنجانده شده است؛ ماده دوم این لایحه به پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان اختصاص دارد؛ در آن آمده است: دولت مکلف است ضمن تادیه بدهی حسابرسی شده‌ی خود به سازمان تامین اجتماعی، پرداخت بدهی جاری را در لوایح بودجه سنواتی بگنجاند.

ماده سوم نیز به اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری اختصاص دارد؛ در این ماده سازمان مکلف شده متناسب‌سازی را اجرایی کند به گونه‌ای که حقوق هر بازنشسته کارگری به پایه حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری برسد؛ منتها در این ماده از لایحه، سازمان مکلف شده با استفاده از «منابع داخلی خود» همسان‌سازی را اجرایی کند؛ لذا آن بندِ پرداختِ بودجه‌ی علیحده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه تنظیمی دولت دیده نمی‌شود. بازنشستگان امیدوارند در اصلاحات بعدی این لایحه، بند پرداخت بودجه جداگانه به تامین اجتماعی برای اجرای همسان‌سازی، در لایحه منظور شود تا دیگر میان صندوق‌های مختلف و بازنشستگان آن‌ها تبعیض و تفاوت حاکم نباشد؛ وقتی دولت بودجه سالانه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری اختصاص می‌دهد، چرا تامین اجتماعی بی‌نصیب بماند؟!

پیش از این، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) به ایلنا گفته بود: نمایندگان بازنشستگان کارگری، خواستار سه مدل تعهد پرداخت برای دولت شده‌اند؛ تعهداتی که باید در لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی دیده شود؛ اول، تادیه کامل بدهی‌های حسابرسی شده در یک بازه زمانی مشخص مثلاً پنج ساله، دوم پرداخت بدهی جاری در بودجه سالانه و در نهایت، پرداخت اعتبار جداگانه برای اجرای همسان‌سازی.

ارسال نظر

پربازدیدترین