|
| کد مطلب: ۴۹۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

امتحان دانش‌آموزان تعیین تکلیف شد/ پیشنهاد برای جذب ۵۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش

امتحان دانش‌آموزان تعیین تکلیف شد/ پیشنهاد برای جذب ۵۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش

به گزارش آیندنیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره امتحانات پایان سال دانش آموزان، بررسی مشکلات معلمان غیردولتی و نحوه جذب نیروی انسان در آموزش وپرورش سپری شد.

پیشنهاد جذب ۵٠ هزار نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره روند جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در حرفه معلمی اظهار کرد: در قالب ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان دو اقدام برای سال ۱۴۰۰ در دستور کار داریم، نخست بخشی از مجوز‌های ما در سال گذشته به طور کامل استفاده نشد و حدود ۱۰ هزار نفر است و در اولین آزمون استخدامی که احتمالا خردادماه توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود این ۱۰ هزار مجوز را اعلام می‌کنیم، دوم مجوز سال ۱۴۰۰ است و شامل دو بخش جذب از طریق کنکور برای پذیرش در دوره چهار ساله دانشجومعلمی و هم جذب از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است.

او ادامه داد: نیاز‌های خود را به سازمان اداری استخدامی اعلام کرده ایم و در دست بررسی و صدور مجوز است و پیشنهاد ما این است که بر اساس نیازی که آموزش و پرورش دارد، ۵۰ هزار نفر در هر دو شکل هم دانشجومعلمی و هم ماده ۲۸ است داشته باشیم.

الهیار ترکمن در پاسخ به این پرسش که آیا تا سال ۱۴۰۲ طبق وعده وزیر مشکل عدم توازن و تناسب نیروی انسانی حل می‌شود، گفت: قسمت عمده نیاز به نیروی انسانی در آموزش و پرورش ناشی از خروج نیرو به علت بازنشستگی بود که با توجه به سیاست‌های استخدامی در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ رخ داد و در سال‌های اخیر عمده مشمولین بازنشستگی در این چندسال بودند که از سال ۱۴۰۲ مشمولین بازنشستگی ما به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

راهکارهای حل مشکلات معلمان غیردولتی بررسی شد

در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم باشگاه خبرنگاران جوان برای بررسی مشکلات معلمان غیردولتی از کمبود حقوق و امنیت شغلی گرفته تا نبود قانون متقن و دقیق برای حمایت از آن‌ها از مسئولان و کارشناسان دعوت کرد تا پای میز مناظره بنشینند، البته که سازمان مدارس غیردولتی به عنوان متولی اصلی رسیدگی به وضعیت معلمان یک روز مانده به مناظره در اقدامی عجیب پاسخگویی به مشکلات معلمان را چندان اولویت ندانست و از حضور در این برنامه انصراف داد، با این وجود به حرمت جایگاه معلمان و طرح و بررسی مطالبات آن‌ها کارشناسان و مسئولانو با سابقه این حوزه در تریبون خبری ما حاضر شدند.

ثبت نام دانش آموزان امسال الکترونیکی انجام می‌شود

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره ثبت نام حضوری یا غیر حضوری دانش آموزان در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: هدف اصلی امسال ما این است که در تمام مقاطع تحصیلی ثبت نام غیرحضوری انجام شود البته در دانش آموزان کلاس اول ابتدایی ما سنجش انجام می‌دهیم.

حاجی میرزایی بیان کرد: دانش آموزان مقاطع اول ابتدایی در زمان هایی که اعلام می‌شود حضور پیدا می‌کنند تا از لحاظ شنوایی،جسمانی، هوش و غیره مورد سنجش قرار بگیرند، البته این اقدام به نحوی صورت می‌گیرد که شاهد هیچ تراکمی نباشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای جلوگیری از حضور اولیا و دانش آموزان در مدارس، ثبت نام در همه پایه‌ها امسال، الکترونیکی انجام می‌شود.

توزیع چراغ خاموش سیم‌کارت دانش‌آموزی یا بی‌اطلاعی آموزش و پرورش؟!

اواخر فروردین امسال محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار مجازی با رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت که ۱۰ میلیون سیم کارت جدید و بسته‌های اینترنتی رایگان به دانش آموزان عرضه خواهد شد.

علاوه بر آن حسینی هم بار دیگر از اختصاص ۱۰ میلیون سیمکارت ویژه برای دانش آموزان خبر داده و گفته بود این سیمکارت‌ها فقط قابلیت استفاده آموزشی دارند همچنین برای دانش آموزان رایگان است.

توزیع سیم کارت دانش آموزی آن هم بعد از چند مدت پاسکاری آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات اقدامی مثبت بود، اما هنوز جزئیات دقیقی از نحوه فعالسازی معلوم نیست و هرچه در این مورد سعی بر اطلاع رسانی به جامعه ذینفعان را داشتیم اما گویی مسئولان حوزه فناوری ارتباطات آموزش و پرورش یا معتقد به حرکت چراغ خاموش هستند یا آنکه برنامه‌ای روشن و جزئی برای این مورد تاکنون در نظر نگرفتند و بنابراین حاضر به پاسخگویی نشدند.

آنطور که شواهد نشان می‌دهد ممکن است توزیع سیم کارت دانش آموزی که از آن نام برده شد همان طرح انارستان باشد که همراه اول چند مدتی می‌شود آن را راه اندازی کرده است تا دسترسی محدود و ایمن برای کودکان داشته باشد، اما باز هم به طور قطع نمی‌توان در این مورد توضیح داد تا آنکه بالاخره حوزه فناوری اطلاعات آموزش و پرورش و دیگر مسئولان مربوط روزه سکوتشان در این مورد بشکند.

تعیین شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آینده/ افزایش ۱۵ درصدی شهریه پایه دهم و یازدهم

سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، دستورالعمل تعیین شهریه سال تحصیلی آینده را ابلاغ کرد، بر این اساس فعالیت‌های مکمل پایه دوازدهم حداکثر می‌تواند ۳۱۰ ساعت فعالیت‌های آماده سازی کنکور (۲۱۰ ساعت کلاس درسی در طول سال تحصیلی، ۵۰ ساعت مشاوره و ۵۰ ساعت ارزشیابی) باشد.

ارسال نظر

پربازدیدترین