|
| کد مطلب: ۴۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد

نامه محمود صادقی به ابراهیم رئیسی

نامه محمود صادقی به ابراهیم رئیسی

به گزارش آیندنيوز و به نقل از ايلنا، در بخشی از نامه صادقی به رئیس قوه قضائیه آمده است: پیرو نامه شماره ۹۹۰۱۲۰۶۳ مورخ ۹۹/۲/۲۲ نظر به گذشت بیش از ۸ ماه از شناسایی عده ای از کلاهبرداران و واسطه‌های تأیید صلاحیت و بازداشت تعدادی از آنها، که حسب اعلام مورخ ۹۸/۱۱/۲۹ سخنگوی قوه قضاییه شمار بازداشت‌شدگان بالغ بر ۲۰ نفر بود، و نظر به حساسیت موضوع و اهمیت آن برای افکار عمومی، مستدعی است دستور فرمایید گزارشی از نتایج تحقیقات مقدماتی و اقدامات قضایی متعاقب آن در این خصوص به اطلاع عموم برسد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: خاطرنشان می‌سازد جناب آقای دکتر اسماعیلی سخنگوی محترم قوه قضائیه، طی تماس تلفنی مورخ ۹۹/۳/۵ اینجانب با ایشان، اعلام کردند گزارش پرونده آماده است و در وقت مناسب اطلاع رسانی خواهد شد. اما باوجود گذشت بیش از چهار ماه تاکنون هیچگونه اطلاع رسانی انجام نگرفته است. شک نیست عدم اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در این زمینه، هم موجب تجری سودجویان و آسوده خاطرشدن آنها برای تکرار اقدامات آنها در آینده خواهد شد، هم موجب گسترش بدبینی افکار عمومی نسبت به سلامت نظام نظارتی شورای نگهبان خواهد شد.

پیش‌تر غلامحسن اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در یکی از نشست‌های هفتگی خود در مورد نفوذ و کلاهبرداری برخی افراد در انتخابات گفته بود: اینکه ادعا می‌کنند ذی نفوذند با اینکه باشند متفاوت است. این موضوع کلاهبرداری است نه ارتشا. ولی وصف مجرمانه دارد و رسیدگی میکنیم. تاکنون ۲۰ نفر شناسایی و برخی با قرار آزاد شده و حدود ۴ تا ۵ نفر در بازداشت هستند اما به ارتباط این مدعیان با نهاد نظارتی انتخابات نرسیده‌ایم البته در این زمینه فردی از استانداری نیز بازداشت شده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین