|
| کد مطلب: ۱۱۹۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد

حمله پهپاد های اوکراینی به بندر تجاری و مهم روسیه

کاربران شبکه‌های اجتماعی روسیه بامداد جمعه از شنیدن صدای انفجار و تیراندازی در نزدیکی بندر نووراسییسک خبر دادند که در صورت تایید این موضوع، این نخستین حمله پهپاد های اوکراینی به یکی از مراکز اصلی تجاری روسیه خواهد بود.

حمله پهپاد های اوکراینی به بندر تجاری و مهم روسیه
منبع: یورونیوز |
بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، کشتی‌های جنگی این کشور پهپادهای اوکراین را که بامداد جمعه پایگاه دریایی روسیه در نزدیکی بندر نووراسییسک در دریای سیاه را هدف قرار داده بودند، منهدم کردند. این بندر یکی از مراکز اصلی صادرات روسیه است.
 

به گزارش کنسرسیوم خط لوله «کاسپین» که اداره یک پایانه نفتی را در این شهر بر عهده دارد، این حملات پهپادی باعث توقف موقت حرکت تمام کشتی‌ها شد.

کنسرسیوم خط لوله «کاسپین» که در این بندر وظیفه بارگیری نفت در تانکرها را برعهده دارد، همچنین اعلام کرد که تاسیسات این شرکت بر اثر حمله امروز هیچ آسیبی ندیده و بارگیری نفت روی تانکرهای پهلوگرفته ادامه دارد.

 
 
 
 

در ویدیوهای منتشر شده توسط خبرگزاری «آسترا» نیز حرکت کشتی‌ها در اطراف بندر نووراسییسک با صدای شلیک گلوله از سمت دریا همراه است.

سازمان خدمات اضطراری نووراسییسک نیز گزارش‌ها مبنی بر وقوع انفجار را تایید کرده است.

در پی امتناع روسیه از تمدید قرارداد غلات دریای سیاه که به اوکراین اجازه صادرات غلات از بنادر خود به سراسر جهان را می‌داد، تنش‌ها در اطراف بنادر دریای سیاه تشدید شده است. تا کنون پهپادها و موشک‌های روسیه چند بار تاسیسات و انبار غلات اوکراین در نزدیکی دریای سیاه را هدف قرار داده‌اند.

روسیه همچنین از حمله پهپادهای اوکراین به کشتی‌های جنگی خود که در حال اسکورت یک شناور غیرنظامی بودند، خبرداد.

به گزارش خبرگزاری تاس، دفاع هوایی روسیه روز جمعه ده پهپاد اوکراینی را نیز در اطراف شبه‌جزیره کریمه سرنگون کرده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین