|
| کد مطلب: ۱۱۹۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد

انتقاد صریح آیت‌الله نوری‌همدانی از سختی معیشت مردم و نوع برخورد با بی‌حجابی

آیت الله حسین نوری همدانی، در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین بودن ارزش پول ملی، تصریح کرد: باید خدمت رسانی و اقدامات در این زمینه در زندگی و سفره مردم نمایان باشد. متأسفانه گرانی مسکن و بالا بودن اجاره بها یکی از دغدغه‌های مردم شده است باید متولیان مسکن هر چه سریع‌تر تصمیم بگیرند و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات مسکن و مسائل پیرامون آن داشته باشند.

انتقاد صریح آیت‌الله نوری‌همدانی از سختی معیشت مردم و نوع برخورد با بی‌حجابی
منبع: خراسان |

این مرجع تقلید در ادامه، مسئولیت شغلی را امانتی مهم دانست و افزود: شغل شما مسئولیت آفرین است و به صورت امانتی توسط خداوند بر عهده مسئولان امر است. باید توجه داشت این امانتی که بر عهده شما گذاشته شده وسیله‌ای برای امرار معاش شما نیست بلکه کسانی که به شما رأی داده‌اند و به شما با دید خاصی نگاه می‌کنند این را به امانت به شما سپرده‌اند.

وی ترویج بی حجابی را نیز یکی از مظاهر خلاف اسلام دانست و با انتقاد از برخی برنامه‌های صدا و سیما به این موضوع اشاره کرد و گفت: بر طبق آیه شریفه ۵۹ سوره احزاب، در قدم اول برخورد با بی حجابی باید از صدا و سیما و به طور کل از بدنه دولت و نظام اداری کشور آغاز شود. این پذیرفته نیست که ما در جامعه به مردم تذکر دهیم و برخورد کنیم، اما وضع حجاب بعضی از برنامه‌های صدا و سیما و ادارات به شکل دیگری باشد.

آیت الله نوری همدانی افزود: حکم وجوب حجاب مشخص است و ما مسئولیت داریم این پوششی را که اسلام لازم دانسته رعایت کنیم، اما باید توجه داشت حجاب و عفاف دو مقوله متفاوت هستند و نباید این دو با یکدیگر خلط و اشتباه گرفته شود، چرا که خیلی‌ها شاید به جهت بی اطلاعی حجاب نداشته باشند، اما عفاف دارند. باید توجه داشت ترویج فرهنگ حجاب با آگاهی بخشی و بیان صحیح همراه باشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان فرازهایی از نامه حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) به مالک اشتر و تعبیر آن حضرت از مردم به عنوان عمود خیمه اسلام، به فشار اقتصادی حاکم بر جامعه خصوصاً قشرهای ضعیف، اشاره و بر لزوم تصمیم گیری و اتخاذ تمهیدات لازم برای رفع این گونه مسائل تأکید کرد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین