|
| کد مطلب: ۱۱۸۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد

اذعان آمریکا به توقیف یک نفت‌کش از سوی ایران

سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین تایید کرد ایران یک نفت‌کش حامل سوخت قاچاق را توقیف کرده است.

اذعان آمریکا به توقیف یک نفت‌کش از سوی ایران

تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین اعلام کرد در ۶ ژوئیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک کشتی تجاری را که در حال فعالیت قاچاق و ترانزیت در خلیج فارس بود، توقیف کرد.

براساس گزارش المانیتور، او در ادامه گفت: نیرو‌های دریایی آمریکا تجهیزات دریایی را برای نظارت دقیق بر اوضاع مستقر کردند. در نهایت، فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا ارزیابی کرد که شرایط این رویداد مستلزم پاسخ نیست.

المانیتور در این خصوص ادعا کرد: توقیف نفتکش‌ها توسط ایران در ماه‌های اخیر افزایش یافته است، زیرا دولت بایدن قول داده است تحریم‌های موجود بر صادرات نفت و گاز این کشور را اعمال کند، با این حال مقامات ایرانی اعلام می‌کنند امسال علی‌رغم فشارهای آمریکا صادرات نفت به بالاترین حد خود رسیده است. 

هاوکینز به المانیتور گفت: نیرو‌های آمریکایی هوشیار و آماده برای حفاظت از حقوق ناوبری در ترافیک قانونی قانونی در آب‌های حساس خاورمیانه هستند.

 اما به نظر نمی‌رسد که توقیف نادا ۲ توسط سپاه به اختلاف ایران با آمریکا بر سر تحریم‌ها مرتبط باشد.

در همین راستا دریادار دوم رمضان زیرراهی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: یک فروند شناور خارجی با بیش از یک میلیون لیتر سوخت قاچاق که در مرز آب‌های ایران در خلیج فارس توقیف شد، از پشتیبانی نظامی آمریکا برخوردار بود، اما رزمندگان نیروی دریایی سپاه با اقتدار آن را توقیف و خدمه متخلف را دستگیر کردند.

وی افزود: صبح روز پنج‌شنبه ۱۵ تیر ساعت ۱۱ و بیست دقیقه رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، یک فروند شناور با نام تجاری (NADA ۲) که به صورت سازمان یافته به قاچاق نفت گاز جمهوری اسلامی در خلیج فارس اقدام کرده بود را بازرسی کردند که آمریکایی‌ها برای ممانعت از این اقدام قانونی، یکسری تحرکات غیر حرفه‌ای و مخاطره‌آمیز را انجام دادند.

ارسال نظر

پربازدیدترین