|
| کد مطلب: ۱۱۸۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد

دیدار پریگوژین با پوتین پس از شورش واگنر؛ در جلسه ۳ساعته چه گذشت؟

سخنگوی کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه پنج روز پس از لشکرکشی ناکام ارتش خصوصی «واگنر» به مسکو، با فرمانده این گروه شورشی دیدار کرده است.

دیدار پریگوژین با پوتین پس از شورش واگنر؛ در جلسه ۳ساعته چه گذشت؟
منبع: مهر |

به گزارش رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۹ ژوئن (۸ تیر) یعنی پنج روز پس از آنکه یوگنی پریگوژین، فرمانده ارتش خصوصی واگنر دست به شورش علیه مسکو زد، با او ملاقات کرده است.

پسکوف گفته است که پوتین ۳۵ نفر شامل فرماندهان واحدهای واگنر را به جلسه‌اش با پریگوژین دعوت کرده بود.

سخنگوی کرملین همچنین گفت که فرماندهان واگنر در این جلسه سه ساعته به پوتین گفته بودند که «سربازان او هستند و نیروهای تحت فرماندهی آنها همچنان برای او خواهند جنگید.»

شورش کوتاه و نافرجام پریگوژین که در جریان آن شهر جنوبی روستوف به طور موقت به تصرف نیروهای واگنر درآمد، با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس به پایان رسید و فیصله پیدا کرد. پریگوژین، ۲۳ ژوئن (جمعه دوم تیرماه) وزارت دفاع روسیه را به تدارک حملات موشکی مرگبار علیه مواضع و اردوگاه‌های این گروه متهم کرد و متعهد شد که تلافی خواهد کرد.

پریگوژین مدعی شده بود که این شورش با هدف سرنگونی دولت صورت نگرفت و صرفاً به منظور ابراز مخالفت با عملکرد مقامات وزارت دفاع روسیه و به طور مشخص سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور انجام شد.

پس از عقب‌نشینی واگنر، پریگوژین به بلاروس رفت اما لوکاشنگو هفته گذشته گفت که او به روسیه بازگشته و نیروهای واگنر هم هنوز با پیشنهاد جابجایی به مینسک موافقت نکرده‌اند.

ارسال نظر

پربازدیدترین