|
| کد مطلب: ۱۱۸۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد

انگلیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران را تحریم کرد

دولت انگلیس ۱۳ فرد و نهاد ایرانی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی را به فهرست تحریم‌های این کشور اضافه کرد.

انگلیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران را تحریم کرد

دولت انگلیس از برگزاری نشست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه هسته ای ایران، ۱۳ فرد و نهاد ایرانی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی را به فهرست تحریم‌های این کشور اضافه کرد.

وزارت امور خارجه انگلیس با تکرار ادعا‌ها علیه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر امور خارجه امروز اقدامات جدیدی را برای پاسخگویی ایران به تهدیدات این کشور علیه بریتانیا و شرکای ما تشریح کرده است، از جمله یک بسته تحریمی جدید که به بریتانیا قدرت بیشتری برای هدف قرار دادن تصمیم‌گیرندگان کلیدی ایران می‌دهد.

«جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس امروز طی سخنانی در مجلس عوام این کشور با تکرار اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران و تکرار ادعای تهدید شهروندان انگلیسی توسط ایران گفت‌: ما یک بسته تحریمی جدید علیه ایران وضع کردیم. این اولین بسته تحریمی کاملاً خودمختار جغرافیایی است که انگلیس از زمان خروج از اتحادیه اروپا ایجاد کرده و اختیارات جدید و گسترده‌تری را به ما می‌دهد تا بتوانیم با اقدامات خصمانه ایران در انگلیس و سراسر جهان مقابله کنیم. جمهوری اسلامی ایران بار‌ها نسبت به تبعات رفتار‌های مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر اقدامات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکار‌های بین المللی دانسته و تصریح کرده است که کشور‌ها حق مداخله در امور داخلی کشور‌های مستقل را ندارند.

ارسال نظر

پربازدیدترین