|
| کد مطلب: ۱۱۸۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد

اسرائیل: برنامه‌ای برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران نداریم

مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل در حال حاضر برنامه‌ای برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران ندارد.

اسرائیل: برنامه‌ای برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران نداریم
منبع: ايسنا |

به گزارش خبرگزاری رویترز، زاچی هانِگبی، مشاور امنیت ملی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد، از آنجا که گفت‌وگوها میان تهران و واشنگتن به دنبال کاهش تنش‌ها بوده است، اسرائیل به حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران نزدیک نشده است.

وی که با کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت‌وگو می‌کرد در ادامه گفت که همچنان نتایج رایزنی‌ها میان تهران و واشنگتن مشخص نیست و او نمی‌داند که این گفت‌وگوها با چه سازوکاری برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را محدود خواهد کرد و از سطح تنش‌های موجود می‌کاهد.

این مقام صهیونیستی در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل در آستانه انجام یک حمله پیشگیرانه به تاسیسات هسته‌ای ایران قرار دارد؟ تاکید کرد که اسرائیل برنامه‌ای برای یک حمله پیشگیرانه ندارد چراکه در واقع ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم از آن میزانی که از نظر اسرائیل خط قرمز به‌حساب می‌آید، عبور نکرده‌ است.

هانگبی در عین حال گفت: اما ممکن است (حمله) اتفاق بیفتد. بنابراین، ما در حال آماده شدن برای لحظه‌ای هستیم که اگر فرا برسد، باید از خود در برابر کسانی که قصد نابودی ما را دارند، دفاع کنیم.

مقامات صهیونیستی در حالیکه این رژیم تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید با هدف منحرف کردن افکار جامعه بین‌الملل به‌طور مکرر ادعا می‌کنند که ایران به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای است.

این ادعاهای واهی در حالی تکرار می‌شود که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها بر ماهیت کاملا صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان تاکید دارند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز هیچ‌گاه وجود انحراف در برنامه هسته‌ای ایران را تائید نکرده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین