|
| کد مطلب: ۱۱۷۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد

واکنش مشاور ارشد زلنسکی به کودتای روسیه؛ تازه آغاز ماجراست

مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین اقدامات تحریک‌آمیز فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو را «عملیات ضد تروریستی» توصیف کرد.

واکنش مشاور ارشد زلنسکی به کودتای روسیه؛ تازه آغاز ماجراست
منبع: مهر |

میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با اشاره به شورش ارتش خصوصی واگنر، وابسته به روسیه در این کشور، مدعی شد که «همه چیز تازه در مسکو شروع شده است.»

پودولیاک در توییتر نوشت: این شکاف بین مقامات ارشد بیش از حد واضح است. توافق و تظاهر به حل و فصل شدن مشکلات، کاری از پیش نخواهد برد.

وی افزود: قطعا یک نفر باید در این شکاف شکست بخورد؛ یا پرگوژین، یا تمام کسانی که ضد پریگوژین هستند. همه چیز تازه در روسیه شروع شده است.

در پی «شورش» پرِیگوژین علیه ارتش روسیه، واسیلی گلوبِف، فرماندار منطقه روستوف اعلام کرد تمام مراسم‌ها و رویدادهای عمومی برنامه‌ریزی‌شده در این شهر لغو شده است.

وی همچنین گفت حمل‌ونقل عمومی در شهر برقرار است، اما برخی محدودیت‌ها در برخی‌های جاده‌ای ورودی غرب و شمال شهر اعمال شده است.

پریگوژین دیروز مدعی شد که ارتش روسیه با دستور سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه مقر نیروهای واگنر در خاک اوکراین را هدف قرار دادند و نزدیک ۲ هزار نفر از آنها را کشته‌اند.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای این ادعای پریگوژین را رد و او را به «شورش و خیانت» متهم کرد واز نیروهای واگنر خواست از دستورات پریگوژین پیروی نکند.

پس از اوج‌گرفتن اختلاف بین فرمانده ارتش خصوصی واگنر (متشکل از عناصر مزدو و وابسته به ارتش روسیه) با وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش روسیه، در رسانه‌ها و فضای مجازی غربی، تصاویری منتسب به «برگشت نیروهای واگنر از جبهه جنگ اوکراین و حضور در شهر روستوف» منتشر کردند.

ارسال نظر

پربازدیدترین