|
| کد مطلب: ۱۱۷۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد

امیرعبداللهیان: از مرحله گفت‌وگوهای محض عبور کرده‌ایم

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: از ابتکارات سلطان عمان در قبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف همکاری جهت ایجاد صلح و ثبات و توسعه در منطقه تشکر می‌کنیم.

امیرعبداللهیان: از مرحله گفت‌وگوهای محض عبور کرده‌ایم
منبع: ايسنا |

حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای عمانی خود در مسقط در تشریح نتایج گفت‌وگوهایش با مقامات عمان، گفت: امروز گفت‌وگوهای مهم و سازنده‌ای با همکارم وزیر امور خارجه عمان داشتم. رایزنی‌ها قبل از هر چیزی در خصوص توافقات روسای دو کشور به ویژه در سفر اخیر سلطان عمان به تهران و توافقات صورت گرفته در جریان این سفر بود.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته مسیر پیگیری توافقات بین دو کشور به خوبی در حال پیشرفت است و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، ترانزیت، انرژی، علم و فناوری از موضوعات مورد توجه ماست.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم در منطقه از مرحله گفت‌وگوهای محض عبور کرده‌ایم و وارد همکاری‌های متنوع و چند جانبه شده‌ایم به پیشنهاد مطرح شده برای برگزاری نشست وزیران امور خارجه هشت کشور حوزه خلیج فارس در شهریور ماه در نیویورک اشاره کرد و گفت: من و همکارم وزیر خارجه عمان و پیش از آن نخست وزیر و وزیر خارجه قطر اتفاق نظر داریم که ادامه این ابتکار در منطقه می‌تواند منجر به همکاری هشت کشور حوزه خلیج فارس شود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: من و وزیر خارجه عمان اتفاق نظر داریم که دور بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در آینده نزدیک برگزار کنیم.

امیر عبداللهیان همچنین گفت: ما از ابتکارات سلطان عمان در قبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف افزایش همکاری‌ها جهت ایجاد صلح و ثبات و توسعه در منطقه تشکر می‌کنیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین