|
| کد مطلب: ۱۱۷۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد

بورل: اتحادیه اروپا مواد اولیه برای تولید مهمات ندارد و و باید وارد کند

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه مواد اولیه برای تولید مهمات ندارد و باید آنها را وارد کند.

بورل: اتحادیه اروپا مواد اولیه برای تولید مهمات ندارد و و باید وارد کند
منبع: ایرنا |

به گزارش خبرگزاری تاس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز سه‌شنبه در نشست سران این اتحادیه در بروکسل و در تائید اولین سند استراتژی امنیت اقتصادی اتحادیه اروپا که توسط فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در این نشست ارائه شد سخن می‌گفت، افزود: امروز می‌توانم به شما بگویم که ما برای افزایش ظرفیت تولید مهمات جنگی، فاقد مواد حیاتی هستیم که دیگر در اروپا موجود نیست و باید وارد شود.

بورل گفت: این امر استقلال استراتژیک ما را تضعیف می‌کند، خطرات اقتصادی را به همراه دارد و امنیت ما را تهدید می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در رابطه با این موضوع در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: امنیت امروزه دارای ابعاد جدید و چندگانه‌ای است. امروزه جنگ را می‌توان با وسایل دیگری از جمله اقتصاد انجام داد.

بورل افزود: به همین دلیل است که ما امروز یک بیانیه مشترک در مورد امنیت اقتصادی را پیشنهاد می‌کنیم تا باز بودن سنتی (سیستم اقتصادی) خود را با ابزارهایی که رفاه و منافع را تضمین می‌کنند، متعادل کنیم.

وی تاکید کرد: ما باید از خودمان در برابر تهدیدهای خارجی در حال ظهور برای اقتصادمان جلوگیری و از خودمان محافظت کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: امروز فرآیندی برای ارزیابی ابزارهای جدید مورد نیاز برای آن از جمله از طریق سیاست خارجی و امنیتی مشترک باز می‌شود که نمونه و الگویی جدید را برای شکل دادن به سیاست‌های خارجی ما در سال‌های آینده تعیین می‌کند.

به گزارش ایرنا، اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا عصر سه‌شنبه اولین سند استراتژی امنیت اقتصادی اتحادیه اروپا را در نشست سران این اتحادیه در بروکسل ارائه کرد.

فون در لاین در این نشست همچنین در مورد اهداف اصلی بازنگری در بودجه بلندمدت اتحادیه اروپا از جمله لزوم حمایت مالی حداکثری از اوکراین در جنگ علیه روسیه صحبت کرد.

رئیس کمیسیون اروپا با اذعان به اینکه یکپارچگی جهانی و اقتصادهای باز با ایجاد رقابت، اثرات مفیدی بر اقتصاد اتحادیه اروپا خواهد داشت، در عین حال هشدار داد: جهان مناقشه‌برانگیزتر و ژئوپلیتیک‌تر شده و موضوع امنیت اقتصادی را برای اتحادیه اروپا و بسیاری از شرکای آن در اولویت قرار داده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین